moniekbroek.reismee.nl

Nog maar een paar weekjes!

Maandag regende het.. De hele dag.. Sneeuw vind ik echt niet erg, maar ik heb toch wel zon hekel aan regen! Het was de 2e keer dat het regende.. Ik werd gebeld door kantoor dat ik er morgen nog 2 kamers bij krijg, dus moest boodschappen doen en aan de schoonmaak. Verder lekker de hele dag lopen snotteren en dropjes gegeten op bed.
Dinsdag kreeg ik mn nieuwe gasten, ze kwamen na het ontbijt. Toen we alles hadden geregeld ben ik in de auto gesprongen en naar Innsbruck gereden (2 uur!), want daar was Cathelijne. Ze moest haar huurauto terug brengen. Het leek ons wel leuk om dan meteen even te kijken hoe het in Innsbruck was. We hebben een beetje rondgewandeld, ijsje gegeten en Cathelijne heeft een nieuw snowboard gekocht! Ik heb haar in de avond afgezet in Jochberg en daar zijn we lekker pizza gaan eten. Toen ben ik naar huis gereden over de pas. Toen ik thuis kwam had ik echt een zere kont! Ik kan wel weer redelijk zitten, maar dit was toch een beetje te lang, haha.
Woensdag gingen er weer 3 kamers weg, maar ik zag dat ik vrijdag er weer 2 kamers extra bij krijg, dus meteen maar aan de schoonmaak gegaan toen ze weg waren.
Donderdag kwamen Suzan, Jochem en Patricia uit Grossarl. Hun huis is dicht, geen gasten meer, ze kunnen naar huis. We zijn even de stad in geweest, wat souvenirtjes gekocht. ’s Avonds hebben we heerlijk gegeten bij Brasserie Traube. Hele seizoen nog niet uit eten geweest, en deze week 2 keer! Uit eten met de gasten telt niet, want dat is gewoon werk.. Ook niet altijd zo leuk.. Hahha.
Vrijdag weer 2 nieuwe kamers, Nederlanders en Engelsen. De Nederlanders waren er al om 8 uur in de morgen.. Ik was net eieren aan het bakken voor de andere gasten. In verband met de privacy van deze Nederlanders zal ik niet neerzetten wat ik er van vond dat ze zo vroeg waren.. Ik heb ze maar koffie gegeven en laten wachten, veel anders kon ik ook niet! Na het ontbijt deze mensen de piste opgestuurd en zelf gaan schoonmaken en boodschappen gaan doen.
Zaterdag gingen er 2 kamers weg na het ontbijt en ben ik naar Nicky gegaan om daar schoon te maken. In de middag kwam Stephan (de grote baas) langs, hij bleef slapen, dus even wat gedronken in het centrum.
Zondag was het super mooi weer en ben ik naar boven gegaan en heb ik in het zonnetje met een kopje koffie erbij een boek gelezen, heerlijk. In de middag had ik nog een lunchafspraak staan voor evt nieuw werk in Nederland (klinkt heel interessant zo, maar valt tegen) en daarna wou ik nog wat administratie doen, maar het internet lag eruit. Dus maar even gaan schoonmaken.. Moet ook gebeuren..
Maandag ben ik met Madelon gaan skien. Was een tijdje terug maar het ging wel redelijk. We zijn naar Kaprun gegaan, de gletsjer. Het is daar heel anders als hier in Zell! Maar wel leuk. We hebben een paar blauwe en rode pistes gedaan, iemand heeft me omver geskied (skied zo verder, zonder sorry te zeggen ofzo), we zijn naar de Icebar gegaan (3 iglos tegen elkaar aan, waar een hele mooie auto stond, een ijssculptuur en een bar) en we hebben lekker gelunched. Toen we op de terugweg waren, reden we over een 80 km weg, van de andere kant kwam een auto tegemoet, die auto wil afslaan, kijkt niet op de een of andere manier en rijd zo onze weghelft op! Madelon en ik schrokken ons kapot! Madelon moest helemaal uitwijken naar rechts, waar nog een andere auto stond te wachten om na ons over te steken. Het scheelde allemaal niet veel en wij hadden ons hart in onze keel! Dat was echt schrikken zeg.. Jemig.. Maar goed, we hebben het overleeft, op een haartje na geloof ik, hahah.. In de avond maar even gaan schoonmaken, want er is weer een kamer weg!
Dinsdag heb ik Nicky geholpen met schoonmaken en daarna lekker op zijn balkonnetje gezeten, het was heerlijk weer. In de avond kwamen Cathelijne en Nicky naar mij toe en hebben we hier gegeten, gedronken en zijn we gaan stappen! We lagen om 2 uur in bed en ik moest de volgende morgen weer om 8 uur het ontbijt klaar hebben..
Woensdagmorgen hebben we met zn 3en even boodschappen gedaan en daarna is Nicky terug naar huis gegaan. Ik heb er nog 2 kamers bij gekregen en ik ben even naar Joe (mn snowboardleraar) in het ziekenhuis gegaan met Casper en Madelon, want die heeft zn rug gebroken op 3 plaatsen en hij heeft 2 ribben gebroken! Dit alles door het snowboarden.. In de avond hebben Cathelijne en ik lekker gekaasfondued met zn 2tjes.
Donderdag zijn we naar de sauna geweest de hele dag en hebben we daarna bij Nicky gegeten. Hij had bruscetta gemaakt met pizza en een lekker toetje (waarvan ik de rest mee heb gekregen)!
Vrijdag moest ik even vanalles en nogwat doen, er ging weer een kamer weg, had weer een nieuwe last minute boeking gekregen, administratie had ik een beetje laten liggen een paar dagen, vuilnis moest weg, wat schoonmaak alvast en ik heb Cathelijne naar huis gebracht en meteen maar daar gegeten.
Vandaag (zaterdag) ging iedereen weer weg en komt er weer 1 kamer. Vanmorgen weer aan de schoonmaak gegaan en toen ik aan het eind van de ochtend klaar was ben ik met mn boekje de piste op gegaan, heerlijk in het zonnetje gezeten! Toen ik honger kreeg ben ik weer naar huis gegaan en heb ik hier nog even verder in het zonnetje gezeten op het balkon. Nu zit ik weer te wachten op de nieuwe gasten en op de oude gasten die vandaag nog zijn gaan skien en straks weggaan!

Ik ben trouwens veel aan het solliciteren, maar krijg alleen maar afwijzingen! De meeste mails die ik terug krijg hebben de zin: ‘Omdat u op dit moment niet in Nederland bent gaan wij niet met u verder de sollicitatieprocedure in.’ Beetje jammer dit! Dus als iemand nog iets weet, laat het me maar weten!

Reacties

Reacties

Olga

Hee Mo!
Jeeej je komt snel weer naar huis! Leuk dat je toch nog skied ondanks dat je geen fan van snowboarden meer bent :)
Nog eventjes genieten daar en dat solliciteren komt wel goed! Voor je het weet Ben je weer helemaal gesetteld in NL inc. baan!
Heel veel liefs

oma reiny.

dag monika,ik denk dat er een engeltje op je schouders zit.gelukkig maar,ze bestaan echt,weer leuk om alles weer te lezen.doe geen gekke dingen meer ,gewoon op balkon in de zon.knuffel van je oma.

marian klunder

misschien toch Thailand????Leuk weer om iets te lezen en geniet nog van de laatste weekjes.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!