moniekbroek.reismee.nl

Een paar vrije dagen!

Maandag tot en met vrijdag geen gasten! Zondag ging de groep Engelsen weg en de Duitsers die nog een nachtje zouden blijven zijn ook weggegaan, omdat het weer zo slecht was! Dus zondag een beetje schoongemaakt, rustig aan gedaan en heerlijk vroeg naar bed gegaan. Maandag moest ik nog vanalles doen en regelen en in de middag kwamen Jochem, Patricia en Suzan uit Grossarl. We hebben spelletjes gedaan, gegeten en gedronken, het was erg gezellig. Dinsdag zijn we gaan schaatsen op de schaatsbaan! Het was niet een heel groot succes, maar voor een uurtje was het wel leuk. Lang geleden dat ik heb geschaatst, het was even wennen, maar ik kon het nog wel redelijk. Daarna zijn we nog even naar Kaprun gereden, want ik heb eigenlijk nieuwe snowboots nodig. De mijne zijn ondertussen helemaal afgetrapt en zien er een beetje armoedig uit. Het profiel dat eronder zit is niet voor Oostenrijk weggelegd, maar voor in Nederland zijn ze prima! Ik had super leuke gezien met glitters (:P) maar die waren niet meer in mijn maat helaas. Voor het eten zijn ze weer terug gegaan naar Grossarl en ik ben weer lekker vroeg naar bed gegaan.
Woensdag ben ik de halve morgen in bed blijven liggen en om 1 uur had ik mijn eerste snowboardles! Het was super leuk, maar wel eng! Ben heel vaak gevallen, maar het ging wel goed. Joe, mn snowboard instructeur, zei dat ik het goed deed en dat ie normaal gesproken niet eens toe komt aan bochtjes maken achter elkaar. Woensdagavond kwamen Cathelijne, mn collega uit Jochberg, en Kim, een vriendin van haar uit Belgie. We hebben eerst gezellig samen gegeten en gedronken en daarna zijn we de stad even in gegaan. Was erg gezellig! De volgende dag ben ik even wat gaan schoonmaken terwijl Kim en Cathelijne de stad in gingen. In de middag zijn we naar Nicky in Hinterglemm gegaan. Hier hebben we lekker gelunched in het zonnetje op het balkon en Nicky en ik hebben het een en ander schoongemaakt terwijl Cathelijne en Kim boodschappen gingen doen en eten gingen voorbereiden voor de avond. Tegen 5 uur zijn we gaan apres-skien in de Goaβstall, erg gezellig! Om 8 uur hadden we allemaal al redelijk wat op en zijn we naar huis gegaan om te eten. Er was heerlijk gekookt, lasagne met spinazie en zalm en we hadden tiramisu als toetje, erg lekker! Na het eten zouden we eigenlijk naar bed, maar we zijn toch nog even naar het Nederlandse Apres-Ski Paleis gegaan. Ook hier hebben we ons prima vermaakt met Nederlandse muziek en de Lawineboys (wie dat ook mogen zijn). Om half 12 waren we er wel klaar mee en zijn we nog even op een sleetje van de piste gegaan. Ik heb zelf maar een klein stukje gedaan, want ik had al bloed aan mn hand voor ik boven aan de piste was..
Vrijdagmorgen hebben Nicky en ik de rest nog schoongemaakt en daarna is iedereen weer naar zn eigen huis gereden. Ik had om 1 uur weer een snowboardles. Ik heb trouwens nooit spierpijn, maar van dat snowboarden krijg ik spierpijn op plaatsen waar ik het nooit had verwacht! In mn nek, mn rug en vooral mn kont. De 2e les ging niet zo heel goed. Ik moest echt eerst inkomen. Het eerste uur hebben we dan ook alleen maar bochtjes gemaakt, net zolang tot het redelijk ging. Daarna zijn we naar boven gegaan en hebben we een blauwe piste gedaan. Ik ben zo vaak gevallen, niet normaal! Zelfs 1 keer over de kop gerold en op het laatst ben ik keihard op mn knie gevallen. Toen ik thuis was eerst maar even een half uurtje met een kipfiletje uit de vriezer op mn knie gezeten. Nog even schoongemaakt en lekker vroeg naar bed gegaan!
Zaterdag (vanmorgen) kwamen de nieuwe gasten, 3 uur in de middag hadden ze doorgegeven. Om half 10 was ik uit bed en om 10 uur stonden ze al voor de deur! Ik moest de stube nog stofzuigen en de keuken nog schoonmaken, maar heb maar net gedaan alsof ik al klaar was, haha. Het is een grote familie, 8 volwassenen, 3 kinderen en 2 babys. Word weer lekker druk!

Reacties

Reacties

Olga

Vet dat je hebt gesnowboard Mo! Fijn dat je een paar daagjes vrij had, dat had je wel verdient na die vervelende gasten van de vorige keer ;) Geniet er nog even van!
Heel veel liefs uit Grunn

marian klunder

lekker een weekje vakantie tussen door toch!!!!
nog veel plezier.

oma reiny

volgende winter gaan we samen op vakantie op wintersport,of toch maar liever naar nijmegen?/??//?

een leuk reisverslag.....

Moniek

Lekker Nijmegen oma, wintersport is veel te actief voor ons!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!