moniekbroek.reismee.nl

Bijna naar huis!

Even voor de duidelijkheid, ik ben al thuis, maar in dit verhaal niet:P..

Zondag was het mooi weer en zijn Madelon en ik rond het meer gelopen! Het was ongeveer 2 en half uur en we hebben nog ergens eventjes gezeten. Daarna heb ik thuis nog even lekker in t zonnetje gezeten.
Maandag heb ik Cathelijne opgehaald uit Jochberg. Toen ik in Jochberg was, werden we gebeld door de grote baas. Het huis waar Cathelijne zit, word dichtgegooid en ze willen mijn huis in Zell am See open houden tot na pasen. Ik had al eerder aangegeven dat ik daar niet echt op zit te wachten, en Cathelijne wil eigenlijk nog niet naar huis. Dus we hebben overlegd en besloten dat Cathelijne mijn huis gaat overnemen en ik naar huis ga! Dit alles vanaf volgende week dinsdag. Het is heel vreemd dat ik nu naar huis ga.. Dat het einde in zicht is.. Ik heb het echt super naar mijn zin gehad, maar voor mij is het eigenlijk wel genoeg geweest om diverse redenen. 1 van de redenen is mijn huisje.. Daar betaal ik dus nog steeds gewoon huur voor en hoe eerder ik terug ben en op zoek kan naar een baan, hoe voordeliger dat voor mij is. In de middag kwamen er nieuwe gasten voor mij en ’s avonds hebben Cathelijne en ik lekker bij Nicky gegeten.
Dinsdag gingen er weer 3 mensen weg en zijn Cathelijne en ik naar Kaprun gelopen, we hebben er iets meer dan 2 uur over gedaan, was een leuke wandeling. We hebben bij een cafeetje een Gernknodel mit vanille gegeten, dit wouden we altijd nog een keer proberen, het is echt Oostenrijks! Jammer dat ie niet zo heel lekker was, haha. ’s Avonds kwam Nicky bij ons eten en zijn we gaan stappen (want het was St. Patricks Day). We kwamen Casper en Madelon tegen en met ons 5en hebben we ons vermaakt tot 2 uur ’s nachts!
De volgende ochtend moesten Nicky en ik er vroeg uit, want de gasten wouden wel gewoon ontbijt, ondanks onze kater. De 2 gasten die ik nog over heb gingen ook weg en Cathelijne en ik zijn naar Jochberg gereden. Cathelijne moest nog vanalles en nog wat regelen en ik kon heerlijk in het zonnetje zitten! Ik ben zelfs een beetje verkleurd. ’s Avonds ben ik bij Cathelijne blijven slapen en donderdag ben ik na het ontbijt weer naar huis gegaan. Ik ben vast het een en ander gaan inpakken, schoonmaken en regelen. Ook kreeg ik weer nieuwe gasten, 3 mannen uit Denemarken. Het zijn erg leuke mensen, we hebben spelletjes gedaan en gepokerd.
Vrijdag kwamen er ook weer nieuwe gasten, maar al mooi op tijd, dus in de middag met Madelon even boodschappen gedaan voor zaterdag en lekker op de piste wat gegeten (iets Oostenrijks wat ik nog niet had geproefd, erg lekker). Toen ik terug kwam, had ik er nog een last minute booking bij voor zaterdag, dus weer aan de schoonmaak gegaan.
Zaterdagmorgen even boodschappen gedaan en mn wenkbrauwen laten epileren. Nu zit er naast dat zaakje dat mn wenkbrauwen heeft gedaan een H&M, dus maar ff binnen gekeken en met een nieuwe zomerjas weer naar buiten gegaan, haha. Ik heb hier trouwens sinds vorige week ofzo mn winterjas al niet meer aan. Mn snowboots staan ook al een tijdje ongebruikt in de kast! In de middag maar weer gaan solliciteren en nog het een en ander schoongemaakt terwijl ik op de nieuwe gasten wachtte.. In de avond lekker gegourmet met Casper en Madelon (en 2 vrienden van ze), als een soort van afscheidsetentje bij mij thuis!
De nieuwe gasten waren er pas om 10 over 12, dus ik had even een briefje op de deur gehangen, want dat was wel een beetje laat! Lag er om half 12 in, dus had eigenlijk kunnen wachten, maar dan zul je zien dat ze weer 2 uur later aankomen dan ze zeggen.. Zondag na het ontbijt ben ik wat gaan schoonmaken en daarna ben ik bij Nicky gaan schoonmaken. In de avond hebben we met zn 8en gefonduud (ja, dat schrijf je echt zo..) en daarna zijn we gaan stappen in Hinterglemm. Het was weer erg gezellig! Ik denk dat we rond 2 uur thuis waren en de volgende ochtend moest ik er weer vroeg uit want ik moet wel gewoon ontbijt doen voor de gasten..
Maandag ben ik gaan opruimen, inpakken, schoonmaken en dingen regelen. Helaas niet alles kunnen doen wat ik wou doen, want de zon begon te schijnen! Laatste keer dat ik ervan kan genieten, dus lekker de korte broek aangetrokken en op het balkon gaan zitten, heerlijk. Tegen de avond ben ik weer naar Hinterglemm gereden en heb ik samen met Cathelijne en Nicky en wat anderen gegeten. Cathelijne en ik zijn op tijd naar bed gegaan en hebben op bed lekker nog even gekletst.
Dinsdag zijn we met zn 2en na het ontbijt terug naar Zell gegaan en hier moest nog het een en ander geregeld worden. Ook hebben we een beetje schoongemaakt en mijn auto moest natuurlijk ingepakt worden. Heel vervelend, want toen begon het zonnetje weer te schijnen! Dus lekker op het balkon gelunched en boekje gelezen. Eind van de middag kwamen Madelon en Casper nog langs om afscheid te nemen. Mevrouw Kleineisen kwam nog even om wat dingetjes te bespreken en ik had een kadootje voor haar gekocht! Nicky en een vriend van hem kwamen nog gezellig eten met ons.. En toen was het voorbij!

Stiekem wil ik helemaal niet naar huis.. Maar het is wel beter als ik nu naar huis ga. Ik denk dat als ik mijn huisje thuis niet had gehad, dat ik misschien nog wel een seizoen hier was gebleven. Het is hier heerlijk, je hebt bergen met sneeuw, een meer waar je lekker naar toe kan gaan, maar ook alle mensen die ik heb ontmoet en die ik mijn vrienden kan noemen blijven nog even! Gelukkig gaat de rest allemaal over 2 weken naar huis, en hopelijk kunnen we dan nog wat afspreken in Nederland. In het begin van het seizoen was het allemaal heel erg wennen, een nieuw huis, nieuwe plaats, nieuwe mensen, nog geen vrienden. In de loop van het seizoen begon ik wat meer mensen te leren kennen, je weet hoe alles gaat en waar alles is. Alles is een stuk makkelijk nu. Stel dat ik dit volgend jaar weer wil doen, zou het allemaal een stuk makkelijk gaan! Maar aan de andere kant weet ik niet of ik dit wel weer wil doen.. Zoals jullie weten, weet ik sowieso niet wat ik wil, hahah. En nee, dat weet ik nog steeds niet!
Maar dankzij dit alles ben ik weer heel wat ervaringen en vrienden rijker! En dat vind ik belangrijk J.

Op naar het volgend avontuur!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!