moniekbroek.reismee.nl

En weer een weekje verder!

Dus zaterdag een drukke dag, de eerste helft was er al om 10 uur en de andere helft om 5 uur. Tussendoor heb ik schoongemaakt, boodschappen gedaan en vanalles moeten regelen. ’s Avonds gingen de gasten naar het restaurant en kon ik eindelijk even zitten. Deze groep is erg druk, vooral de kinderen! Ik was blij dat ik naar bed kon, haha. Zondag ben ik na het ontbijt en de schoonmaak naar Jochberg gegaan, naar Cathelijne en Kim. Hier is een gratis minipiste, dus konden we mooi oefenen met snowboarden. Ik heb het idee dat ik het nu door heb en ik maakte zelfs op een gegeven moment 10 bochtjes gewoon achter elkaar zonder te vallen!! Uiteraard wel een aantal keer gevallen, maar dat hoort erbij. Mn knie is nu nog gekleurder dan eerst. Cathelijne en Kim hadden soep gemaakt en meegenomen naar de piste, erg lekker, en toen ik wegging kreeg ik nog zelfgemaakte chocolademousse mee naar huis!
Maandag na het ontbijt ben ik met Madelon de piste opgegaan. We zouden eerst gaan skien, maar ik voelde me niet zo lekker en heb nog overal pijn van het snowboarden, dus we zijn zonder iets naar boven gegaan en hebben heerlijk de hele middag op het terras in het zonnetje gezeten en lekker gekletst! ’s Avonds ben ik met de gasten mee geweest naar het restaurant en heerlijk gegeten!
Dinsdag weer geskied met Madelon en het ging voor beiden erg goed! We hebben zelfs een rode piste gedaan! Ook natuurlijk weer een paar keer gevallen.. We skieden de lift uit, en daar lag een stok, iemand had die verloren. Ik kon niet meer uitwijken, ging eroverheen, skiede tegen het jochie aan waarvan de stok was en ging op mn bek.. Toen kon ik niet meer omhoog komen maar moest wel aan de kant voor de andere skiers, dus ben ik op mn hurken verder gegaan. Madelon kwam niet meer bij van het lachen! Boven aan een andere piste zeg ik tegen Madelon, ‘Wij kunnen dit, wij zijn goed’.. Ik had mn zin nog niet afgemaakt en ik lag alweer! Ik wou aan de kant voor een snowboarder, maar dat werd m niet, hahah. Dit is echt mn ongelukpiste.. Ik ben daar weer een keer gevallen en mn ski ging uit, kreeg ik m niet meer aan.. Dus ik op mn kont naar Madelon gegleden, bleek dat mn ski niet goed stond. Madelon weer lachen natuurlijk.. Op het laatst hebben we de dalafdaling gedaan, blauwe piste. Deze ging wel redelijk, het was een bergweggetje en we moesten heel veel prikken met de stokken. Het allerlaatste stuk was zwart! Hier ging Madelon gewoon lekker naar beneden, maar ik durfde niet en stond helemaal te shaken, haha. Ik ben hier heel langzaam naar beneden gegaan, geen bochtjes gemaakt.. Pff.. Doen we mooi niet weer!
Woensdag was mijn vrije dag (na het ontbijt) en weer met Madelon de piste op geweest, ze was jarig! Het ging best goed! We hebben gelunched bij een hutje met heel mooi uitzicht. We moesten hier heen skien en terug werden we getrokken door een sneeuwscooter, was erg leuk, maar eng want hij ging behoorlijk hard. Na de lunch hebben we een paar rode pistes gedaan. Wel lastig, maar een leuke uitdaging. We zijn allebei een paar keer goed gevallen, maar gewoon doorgaan, haha. Op het laatst moesten we dat zwarte stukje weer pakken waar ik gister nog zei dat ik dat nooit weer zou doen. We hebben het gewoon gedaan en zelfs ik ben hier (heel langzaam) skiënd naar beneden gegaan! Na het skien hebben we even boodschappen gedaan want we gingen gourmetten en kaasfonduen met Casper (vriend van Madelon, mijn skileraar) en Joe (hun huisgenoot en toevallig mijn snowboardleraar), erg gezellig en ook erg lekker. Toen ik die kant op reed, moest ik een stukje achteruit om hier weg te rijden.. Normaal gaat dat gewoon, rij ik gewoon achteruit, niets aan de hand. Dit keer ging het niet zo heel goed, ik reed tegen de vensterbank en de muur aan! Ik heb nu een dikke vette kras en wat schrammen op de auto staan.. Beetje jammer..
Donderdag moest er weer gewerkt worden.. Ik moest nog vanalles doen en regelen, dus de hele dag druk geweest. Ook mn auto opgehaald want die had ik gister laten staan bij Casper en Madelon. Ik ben lopend langs het water gegaan, met het zonnetje in mn rug, heerlijk. Het was 40 minuten lopen, maar dat was helemaal niet erg.
Vrijdag was de laatste dag mooi weer, dus nog even met Madelon wat gedronken op de piste. Vrijdagmiddag ging de helft van de gasten al weg nadat ik tosties had gebakken, dus kon ik vast beginnen met 2 kamers schoonmaken. Zaterdagmorgen om 4 uur ging de rest weg. Ik had nog even koffie gezet voor ze en ben daarna weer lekker naar bed gegaan. De rest van de dag moest ik schoonmaken en om kwart voor 2 waren mijn nieuwe gasten er alweer! Het is weer een familie, dit keer met 3 kinderen en een hele grote hond!

Reacties

Reacties

Jacco

Hee Moniek, wat leuk dat je deze week zo veel op de piste bent geweest. Nog even en je geeft volgend jaar zelf les ????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!