moniekbroek.reismee.nl

Verhaal van bijna 2 weken!

Nou nou, je maakt wat mee in zo’n seizoen zeg.. Ik zal eerst beginnen waar ik de vorige keer ben gebleven. Woensdag heb ik weer een skilesje gehad van Casper. Het is elke keer wel weer even wennen hoor, ik ben elke keer in het begin weer bang! We zijn begonnen waar we de vorige keer ook begonnen waren, bij het enge stukje waar ik niet af durfde. Ik vroeg Casper of dit het ‘enge’ stukje was. Nee, zegt ie, dat is een stukje verderop pas. Dus wij naar beneden geskied, wat denk je? Was wel dat stukje! En het ging gewoon goed. Nou niet goed, redelijk. Maar goed, ze moesten me wel hebben, want er is 3 keer iemand tegen me op geskied en ik heb zelf per ongeluk iemand tegen zn been geslagen met mn skistok. Ik vind het skien leuk, maar erg lastig. Je moet overal aan denken! En als je iets niet goed doet, lig je zo op de grond. Ik was weer gevallen want ik had mn enkel niet goed gedraaid.. We zijn een heeeeel klein stukje van de rode piste gegaan, maar dat vertelde Casper me pas achteraf gelukkig!
Dan woensdag. Ik moest eerst even het een en ander doen en toen ik daarmee klaar was, kon ik thuis gaan wachten op mn nieuwe gasten. Ik had geen enkel idee hoe laat ze er zouden zijn, want ze hadden niet gereageerd op mijn email. Ik hoorde op een gegeven moment gestommel op de gang. Ze hadden dus niet bij mij aangebeld maar bij mevr. K. Mevr. K doet dan altijd de deur open voor me en wijst de gasten naar mij toe. Dit had ze netjes gedaan. Ik kom op de gang, ik zie niets, maar de deur van kamer 4 staat open. Dus ik daar kijken, zitten de gasten op de bedden en op de stoelen van kamer 4 en hun tassen staan al op die kamer! Zijn ze gewoon zelf naar binnen gegaan! Ik heb ze daar weggestuurd, want dat was niet hun kamer. Ze hadden kamer 3 en kamer 10, dit zijn kamers met gedeelde badkamer en toilet. Dus ik hun kamers laten zien, zijn ze het er niet mee eens dat ze de badkamer moeten delen. Ze hadden zelf hun boeking mee, en er staat duidelijk op de boeking dat dit kamers zijn met gedeelde badkamer. Zijn ze toen ik beneden was, alle kamers op gegaan om te kijken of er nog vrije kamers waren. Waren er wel, maar die worden morgen en overmorgen bezet. Toen kwamen ze het wachtwoord voor de wifi vragen, maar daarvoor moeten ze betalen. Zeggen ze dat er in de boeking staat dat dit gratis is. Dus de boeking er weer bij, nee hoor.. Staat nergens. Maar goed, de volgende morgen bij het ontbijt was de koffie niet warm genoeg. Ik had de koffie net gezet, dus leek me sterk. Ik nieuwe koffie gezet, was nog niet goed. Wat blijkt nou? Doen ze een scheutje koffie in de melk uit de koelkast, in plaats van een scheutje melk in de koffie. Dan heb je geen warme koffie nee.. Morgen dus maar even warme melk bij het ontbijt zetten. Na het ontbijt was ik even in mn kamer, ik heb de deur altijd een stuk open staan als de gasten me mogen storen. De gasten zaten in hun kamer, met de deur open, porno te kijken! Nou sorry hoor, dat vind ik niet normaal! Er waren geen andere gasten meer, ik was nog even bezig in mn kamer en na een paar minuten was het afgelopen, maar anders had ik er zeker wat van gezegd. Ik vind het prima hoor dat mensen porno kijken, maar doe dat dan zo dat ik er niet van mee hoef te genieten.. De volgende ochtend heb ik ze een kannetje koffiemelk voor de voeten gegooid (per ongeluk) en verder eigenlijk geen last meer van ze gehad.
Vrijdag kreeg ik weer gasten erbij, 4 Nederlandse mannen, echte apres-skiers! Zaterdag nog een Nederlands stel, rustige mensen, absoluut geen apres-skiers, en een Luxemburgs stel, die zie ik alleen bij het ontbijt. Zondag voelde ik me niet zo lekker, dus heb ik lekker rustig aan gedaan. Beetje boek gelezen, boodschapjes gedaan en tv gekeken.
Vandaag, maandag, zijn de mensen uit het Midden Oosten en de 4 Nederlanders weer weggegaan en heb ik geskied. Ik ben met Madelon, de vriendin van Casper, gaan skien. Leuk meisje, 21 jaar en kan beter skien dan ik! Dus ik voelde me soms wel een beetje bezwaard omdat ze op me moest wachten enzo, maar ze vond het niet erg. We hebben bijna 3 uur geskied en tussendoor even lekker koffie gedronken bij een skihutje.
Dinsdag hebben Madelon en ik weer geskied, dit keer maar even, want het was heel ijzig overal. Ben wel 5 keer gevallen geloof ik! We waren even wat drinken op de berg en bedachten dat de skiliften bijna dicht gingen. Ik ben nog niet zo ervaren dat ik naar beneden kan skien haha. Dus wij als een gek naar beneden geskied, Madelon voorop om tegen de mensen van de gondel te zeggen dat ik er nog aankwam. Madelon zou daar op me wachten, maar ik zag haar nergens, ik dacht dat ze misschien al wel de gondel in was gegaan, dus ik ben ook naar beneden gegaan. Toen ik in de gondel zat, belde ze en vroeg waar ik was! Op dat moment viel haar telefoon uit en waren we elkaar kwijt. Gelukkig kwam ze 15 gondeltjes later ook naar beneden.
Woensdag gingen mijn gasten weg en donderdag kreeg ik pas weer nieuwe, dus ik heb lekker rustig aan schoongemaakt, heerlijk uitgebreid gedouched en om kwart over 9 ofzo al naar bed gegaan, haha. Ik hoefde dus de volgende dag ook geen ontbijt te verzorgen, dus ik ben lekker in bed gebleven. Ik was wel om 7 uur wakker, zoals gewoonlijk, maar ben tot half 10 nog wel af en toe ingedommeld! Tussen 2 en 7 kwamen de nieuwe gasten, ik heb het hele huis vol. Deze mensen uit Engeland en Duitsland zijn erg aardig, maar echt heel erg druk en maken er een zooitje van. Ze kwamen om half 1 terug van het stappen en hebben tot 2 uur in de woonkamer met de deur open zitten praten en lachen, ik kon alles volgen, hahah. Zo maar even een papiertje maken dat ze de deur dicht moeten doen na 11 uur, voor de rust van de andere gasten, en vooral voor mijn rust!
Zaterdagmorgen kwam ik de woonkamer binnen, overal cake!! Ik had cake laten staan, zodat ze die lekker konden opeten als ze terug kwamen midden in de nacht, ik weet niet wat ze hebben gedaan, maar de cake lag overal! Dus eerst maar stofgezogen.. Daarna ben ik naar Nicky gegaan om hem te helpen met schoonmaken. Ik krijg daar een beetje geld voor en alle beetjes helpen! Zaterdagavond rond een uurtje of half 1 kwamen er een paar terug van het stappen, heel veel lawaai natuurlijk weer, maar na een half uurtje werd het rustig. Op een gegeven moment hoor ik een geluid wat ik niet kon plaatsen en het ging harder en harder. Ik kon er niet door slapen, dus ik kijken wat het was. Lag er gewoon 1 hier op de bank te snurken! Hahahah. Ik heb de deur dicht gedaan en heb mn oordopjes maar in gedaan..
Toen ik zondagmorgen met de roereieren wou beginnen, kon ik mn eieren niet vinden. Ik had er precies genoeg om voor 8 personen te maken (er zijn altijd mensen die niet willen), maar ik miste er 4.. En er was een koekenpan vies.. En eierschillen lagen bij het plastic.. En de keuken was vies.. Hadden ze eieren lopen bakken midden in de nacht! Dus helaas geen roerei bij het ontbijt.. Eigen schuld, haha.
Deze mensen gaan zo weg en ze hebben me 30 euro gegeven om hun gedrag een beetje goed te maken :P!

oma reiny.

wel fijn een extra fooi.weer leuk om alles te volgen'