moniekbroek.reismee.nl

Weer een weekje verder

Donderdag kreeg ik weer nieuwe mensen. De eersten kwamen al om 8 uur in de morgen! Het is een Duits stelletje en er kon niet eens een goeiemorgen vanaf.. De volgende mensen, een gezin met 2 kinderen uit Rusland, kwamen om 5 uur en de laatsten, een gezin met 1 kind uit Oekraine, waren er om kwart over 8 in de avond. Lekker lange dag gehad dus! Vrijdag moest ik even het een en ander voor ze regelen en zaterdag ben ik naar Nicky in Hinterglemm gegaan om mn was te doen. Het was een hele mooie dag, we hebben in de zon op het balkon zitten lunchen! Zondag was er hier op het plein wat te doen met muziek, maar dat ben ik kats vergeten. In plaats daarvan heb ik boodschappen gedaan… Beetje jammer.. Ook heb ik weer getankt, 1,074 per liter dit keer, hahaha.
Maandag gingen het gezin uit Oekraine en het stelletje uit Duitsland weer weg. De Duitsers waren zo snel weg, niet normaal. Ze hadden ontbeten, betaald, alles in de auto gezet, toen kwamen ze bij mij om te vragen of de auto die hun auto blokkeerde aan de kant kon, heb ik geregeld, stond buiten te wachten tot ze eruit konden rijden en weg waren ze! Niet eens een bedankje, een doei, of wat dan ook.. Nu weet ik wel waarom ze zo snel weg waren, er zit namelijk heel veel schimmel in de badkamer, want ze hadden het raampje niet open gezet en er zit een dikke rode wijnvlek in het tapijt! Beetje jammer dit..
Maandag was Stephan, de grote baas, langs geweest om te kijken hoe het gaat en de administratie mee te nemen.
Woensdag zou ik mensen naar Salzburg brengen, ze wouden naar de outlet daar. Leek me ook wel wat! Helaas liep het niet zoals ik had gehoopt. Ik zit in de auto, radio aan, tomtom aan, helemaal klaar voor, wil de auto in zn achteruit zetten, doet ie t niet! Paar keer geprobeerd, auto gestart en weer gestopt, mensen erbij die ik weg zou brengen, maar helaas, niets hielp! Dus die mensen maar gezegd dat ze een auto moesten huren (wat ze in eerste instantie ook zouden doen) en zelf de ANWB gebeld. Moest mn gegevens geven, waar ik ben en wat er aan de hand was. Ik had net mn Nederlandse telefoonnummer gegeven, is het beltegoed op van mn Oostenrijkse nummer.. Gelukkig belde de meneer van de ANWB me snel terug. Binnen 2 uur zou er een monteur komen. Nog geen 5 minuten later word ik door de Oostenrijkse ANWB gebeld dat ze eraan komen! Dus monteur heeft gekeken en kwam tot de conclusie dat er een lek in de koppeling zat (als ik dat zo goed begreep in het Duits). Hij heeft remvloeistof bijgevuld (voor 6 euro!) en hij heeft de auto zo gemaakt dat ik naar Maishofen kon rijden waar de Alfa garage zit. Bij de garage hebben ze gekeken wat er aan de hand was (met handen en voeten en in het Engels en Duits heb ik ze verteld wat er mis was) en ze kwamen tot de conclusie dat het me 220 euro gaat kosten. Er moet een speciaal onderdeel voor besteld worden en deze komt morgen binnen. Ik mocht niet meer met de auto rijden en ik heb hier verder niemand echt in de buurt zitten en ik kon daar moeilijk de hele nacht blijven zitten, dus waren de mensen van de garage zo aardig om me even thuis te brengen. Dus nu ben ik thuis, maar moet morgen wel weer die kant op! Ga zo eens even kijken of er misschien een bus die kant op gaat.. Al met al een duur dagje.. Ik verdien geen 60 euro en moet ook nog eens 220 betalen.. Maar gelukkig schijnt de zon :)!
Donderdag was weer een wisseldag. Ik kreeg 2 Nederlanders en 4 Finse oude heren en het Russische gezin gaat weer weg. Ook kon ik de auto weer ophalen. Hij rijd een beetje anders, maar hij doet het weer gelukkig!
Vrijdag heb ik weer een skiles gehad! Dit keer via de skischool hier beneden voor een mooi prijsje. Melanie (Nederlands) heeft me 2 uur lang dingen uitgelegd en laten zien. We zijn zelfs een stukje van de blauwe piste gegaan en met een liftje weer omhoog. Ik vond het veel leuker dan de vorige keer! Melanie zei dat we de volgende keer een hele blauwe piste gaan doen. Denk dat ik volgende week nog maar weer een lesje ga doen!

Reacties

Reacties

Olga

Leuk dat de ski les toch is door gegaan! Nu zelf ook gewoon oefenen:) En gelukkig doet Romeo het weer.. Spreek je snel! Xx

Matthijna

Je bent er maar druk mee. Gelukkig de auto weer gemaakt. En lekker wezen skiën. Word alleen maar leuker als je hoger gaat skiën. Veel plezier lfs x

oma reiny.

je bent wel lekker bezig,elke dag is weer anders,dus niet saai.ga zo door.

marian klunder

wel prettig voor je dat de auto weer gemaakt is, je maakt toch wat mee hoor.Nog heel veel plezier uit een nat en koud nederland

Moniek

Leuk dat jullie nog steeds mee lezen! Bedankt voor de reacties, erg leuk!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!