moniekbroek.reismee.nl

De eerste week met gasten!

De eerste week met gasten!

Ik ben kapot! Hahaha. Het is allemaal nog even wennen. Ik heb super leuke gasten gehad de afgelopen week, ik hoop dat ik elke week zulke gasten heb. Het was een grote familie met opa en oma, kinderen en kleinkinderen. Opa (en de rest van de familie uiteraard) heeft me een keertje mee uit eten genomen, we gingen naar Crazy Daisy en het was erg lekker. Op kerstavond heb ik voor de gasten een fondue georganiseerd. Ik mocht zelf ook mee-eten van ze! Verder mag ik er niet te veel over vertellen, ivm de privacy van de gasten.

De nieuwe routine is erg wennen. Ik moet rond 7 uur opstaan om het ontbijt klaar te zetten en ik had leuke gasten, dus ik ging pas naar bed als zij ook naar bed gingen. Ik moet nog veel boodschappen doen, ik vergeet elke keer wel wat.. En de ene boodschappen haal je bij de ene winkel en de andere heeft weer wat anders is de aanbieding wat ik nodig heb. Ik doe ondertussen het een en ander aan schoonmaak en om 4 uur heb ik koffie en thee klaar met wat lekkers. Daarna gaan de gasten uit eten (of in het restaurant of ze kiezen zelf wat) en als ze weer terug zijn heb ik weer koffie en thee klaar staan. Vaak drinken ze dan hier bij mij nog wat en zitten ze lekker te kletsen of een spelletje te doen.

Woensdag had ik een fondue georganiseerd voor de familie. We hadden 3 pannetjes, 1 met vlees, 1 met vis en 1 met kaas. Ik vond zelf dat het er erg leuk uit zag. Ik mocht zelf ook mee-eten en ik vond de kaasfondue het lekkerst!

Op donderdag, 1e kerstdag, ben ik met Nicky uit Hinterglemm naar Jochem, Patricia en Suzan gegaan in Grossarl. We hebben hier lekker gekletst en gegourmet. ‘s Avonds hebben we nog even een spelletje gedaan. We hebben het niet al te laat gemaakt, want ik moest de volgende dag weer om 7 uur het ontbijt klaar zetten!

In de nacht van donderdag op vrijdag is er best veel sneeuw gevallen hier en het bleef ook redelijk liggen! Eindelijk! Voor mij hoeft t niet zo hoor, te koud, te nat, te glad enzo, maar voor de gasten is het wel fijn. Er ligt hier wel sneeuw op de pistes, je kunt best skien hier, alleen niet helemaal tot beneden aan en niet overal.

Morgen gaan deze gasten weg, ze willen graag om half 7 ontbijten! Daarna moet ik aan de schoonmaak en als er tijd over is nog het een en ander aan boodschappen doen (want vandaag is er maar 1 winkel open hierzo, verder niets). Daarna komen in de middag als het goed is de nieuwe gasten en begint de week weer opnieuw!

Voor iedereen die ik niet heb gesproken: Sorry daarvoor en fijne kerst!

Reacties

Reacties

Nathalie

Leuk om te lezen wat je nu weer meemaakt!
Ik hoop dat je een heel fijne kerst hebt gehad, en veel plezier daar. X

reiny meijberg

wat een mooi verhaal,je doet het goed ,is je kamer netjes opgeruimd?anders komt oma wel even langs.. groet uit kampen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!