moniekbroek.reismee.nl

De eerste week Zell am See

De heenweg (dinsdag 9 en woensdag 10 december)!

Na een aantal Fishermans Friends momentjes en een nachtje in Hotel Mama ben ik weer onderweg! Helaas niet de mooiste dag uitgekozen om te gaan rijden, ik moest krabben, de autodeur aan de passagierskant wou niet open, ik stond eerst bij Epe in de file, toen bij Apeldoorn, net over de grens was zulke dichte mist dat je op sommige plekken nog geen 100 meter vooruit kon kijken en nog weer even in de file bij Keulen en Frankfurt. De reis verder ging helemaal prima, hoewel het wel rijden in Duitsland wel even wennen was. Sommige mensen rijden echt heel hard, de invoegstroken zijn super klein en als je gas geeft rij je het ene moment 90 tegen een heuvel op en het volgende moment 140 de heuvel af! Oeps, daar moet ik echt nog even aan wennen..

Ik zal zo tussendoor nog even een tip geven voor alle autorijdende mensen onder ons: maak nooit een blikje fris open tussen je benen onder het autorijden, zit helemaal niet lekker de volgende 150 km!

Ik sliep in het Wiesbadener Hof Hotel in Stuttgart en ben hier naar de kerstmarkt geweest. Ik moest met de metro, daarvoor had ik een kaartje nodig, ik snapte er niets van! Een meisje heeft t me in het Duits uitgelegd en laten zien, de terugweg kon ik het zelf. Toen stond ik aan de verkeerde kant van het perron en ik moest ook nog eens overstappen! Daarna was t nog een stuk lopen, maar ik heb t gered. Het was best leuk, heb er wel 2 uur rondgewandeld.

De volgende morgen na het ontbijt weer onderweg. Na een uurtje had ik wel zin in een kopje koffie en moest ik even plassen, dus naar een tankstation gegaan. Dit was het slechtste idee ooit.. Ik wil namelijk weer de weg oprijden, file! Maar goed. Verder alles goed gegaan, paar keer langzaam moeten rijden ivm wegwerkzaamheden. Op een gegeven moment kwam ik wat verder onder in Duitsland en waren er wat bergen met sneeuw (!), echt heel erg mooi. Hier had ik weer zo'n 'Waar ben ik nou eigenlijk mee bezig?'-momentje, maar de ervaring leert dat dat maar even is.

De laatste 100 km waren heel erg vermoeiend. Het waren alleen maar bergen, dorpjes en bochtjes. Ik begon erg moe te worden en m'n concentratie te verliezen. Ik was ook erg blij dat ik er dan eindelijk was!

Haus Kleineisen ligt midden in Zell am See, op nog geen 20 stappen van de skipiste. Mevrouw Kleineisen deed de deur voor me open en heeft me het een en ander uit gelegd en me mijn eigen gang laten gaan. Het is een aardig vrouwtje die ik zeker 20 jaar ouder had verwacht haha. Ik heb m'n eigen kamer in het chalet. De kamer is niet heel groot, maar wel van alle gemakken voorzien. Ik heb de rest van de dag het chalet geïnspecteerd en alvast een beetje gekeken wat waar ligt. Ook nog een beetje Duitse tv gekeken (beetje jammer:P) en nog wat dingetjes uitgezocht op de laptop.

Nu pak ik net m'n iPad erbij, wat denk je? Hele grote barst in het scherm van rechts naar links! In Stuttgart was er nog niets aan de hand! Gelukkig doet ie t nog wel en kan ik mooi m'n verhaaltje typen.

De eerste week zonder gasten

Donderdag eerst maar eens m'n kamer opgeruimd en ingepakt. Ik had niet veel meer mee moeten nemen, het past allemaal precies. De eerste week moest er vanalles geregeld worden, overal afspraken gemaakt worden, schoongemaakt worden, boodschappen gedaan worden, dat soort dingen. Naast deze dingen heb ik ook natuurlijk wat andere dingen gedaan: Ik ben naar de See gelopen (betekend 'meer', mn Duits word steeds beter)! Ik heb bij collega Nicky in Hinterglemm gelunchd, dat is een half uurtje hier vandaan. De vaatwasser was kapot, heb ik geprobeerd te maken met mevr Kleineisen, maar er moest toch een monteur bij komen. 3 van mijn collegas (Patricia, Jochem en Suzan) waren hier heen gereden om bij mij te kijken en te lunchen bij Crazy Daisy. Stephan (de grote baas) was nog langsgeweest, hij komt 1 keer in de zoveel tijd om te kijken hoe het gaat. Grote boodschappen moest ik halen, bij de groothandel had ik een kar vol, vervolgens naar de Lidl, daar had ik mn karretje al vol toen ik het eerste gangpad uit kwam lopen, dus maar afgerekend en opnieuw naar binnen gegaan. Toen had ik mn karretje overvol toen ik bij de kassa kwam, het wc papier viel eruit, haha. Ik mocht een nieuwe printer kopen, want k was er mee bezig geweest, samen met Christel (vanuit Nederland) maar de oude deed t echt niet. Deze moest ik zelf aansluiten (met een klein beetje hulp:P). Verder nog een paar keer het stadje in geweest. Ik heb getankt voor 1,103 per liter! De was voor de komende 3 weken werd gebracht, dit moest allemaal naar de opslag op de 3e verdieping, volgens mij ben ik wel 30 x de trap op en neer geweest en dit is niet overdreven! Workout, niet normaal!

Op dit moment is alles klaar en is het wachten op de gasten. Ze komen vanmiddag rond 5 uur. Ik moet nog even naar de winkel, want ik ben bang dat ik niet genoeg vleeswaren en wijn heb anders.. Voor de zekerheid even wat extra!

Dat was mijn afgelopen week, op naar de volgende!

Reacties

Reacties

christel

Hahahaa....je hebt het er maar druk mee! Succes met je eerste gasten!

Olga

Getsie ben blij dat je veilig bent aangekomen als ik dit zo lees haha! Leuk om je verhaaltjes weer te lezen :) Heel veel succes met de eerste gasten!

x

oma reiny

goed gedaan en nu maar laten zien wat je kan..ben trots op je.knuffel van me..

Matthijna

Gelukkig gezeteld succes met je gasten. tjuus

Papa

Wat een leuk verhaal weer. Heel veel succes met je eerste gasten!!!!

patricia

Wat een leuk verhaal! Geniet van je tijd in Zell am See. We houden contact. Groetjes

marian klunder

heel veel plezier met je gasten je kan het!!!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!