moniekbroek.reismee.nl

Oostenrijk!

Hallo allemaal!

Wat leuk dat jullie mn blog weer gaan lezen (of in ieder geval het eerste stukje). Dit is de derde en ik hoop dat ik net zulke leuke reacties krijg als de vorige 2 keer! Dit keer ga ik voor een paar maanden naar Oostenrijk, Zell am See. Ik ga hier werken in Haus Kleineisen voor Chatel Reizen. Chatel Reizen heeft meerdere huizen in Oostenrijk en Frankrijk die worden verhuurd aan gasten in het skiseizoen. Het chalet waar ik ga werken is een chalet met 6 slaapkamers voor 12 á 13 gasten. Ik verzorg het ontbijt, koffie en thee in de middag en in de avond, de schoonmaak, de boekhouding, de boodschappen, help de gasten met alles wat ze nodig hebben en nog veel meer! Als het goed is, heb ik nog een beetje tijd om af en toe te skien en/of snowboarden.. Hoop ik.. Ik heb 10 jaar geleden 1 weekje gesnowboard met school in Murau, Oostenrijk. Dit kan ik natuurlijk allang niet meer en daarom wil ik wat lessen gaan nemen als ik in Oostenrijk ben.

Dinsdag vertrek ik met de auto richting Zell am See, met een tussenstop in Stuttgart. Hier ga ik naar de kerstmarkt en overnachten. Dit omdat ik nog nooit zo ver heb gereden, nog nooit zo ver in mn eentje heb gereden en nog nooit in de sneeuw heb gereden! Zo kan ik lekker rustig aan doen en een kerstmarkt is natuurlijk altijd leuk.
Als ik woensdag aan kom kan ik even rustig rondkijken enzo. Ik moet even weten waar alles zit, de supermarkt, de dokter, de bank, en afspraken maken met het restaurant, de bakker, de wasserij enzo. Vanaf zaterdag ga ik officieel aan het werk en de vrijdag erna komen mijn eerste gasten!

Er moet nog wel het een en ander gebeuren voor ik wegga! Ik heb mn huisje nog niet verhuurd helaas.. Ik ben bang dat dit ook niet meer gaat gebeuren. De auto moet nog ingepakt worden en mn spulletjes moeten ook nog ingepakt worden. De vorige keer ging ik met een backpack, nu met een auto, dus ik kan veel meer meenemen (wat ik ook zeker weten ga doen)! Ik wil graag mn elektrische deken mee, en mn sloffen, mn badjas, lekker warme kleren, 3 paar schoenen, mn eigen kussen, ik hoop dat het allemaal gaat passen. Er moeten ook nog wat kleine dingetjes geregeld worden voor mn werk, ik moet nog een aantal dingetjes kopen en vast wat voorbereiden. Verder moet ik weer afscheid gaan nemen van iedereen.. Dit is elke keer toch even lastig. Sommige mensen zie ik al niet meer, sommige mensen zie ik aankomend weekend gelukkikg nog even :).

Ik ga weer even door met opruimen en inpakken! Ik ga proberen jullie zo goed mogelijk up to date te houden, hopelijk beter dan de vorige keer, hahah.

Groetjes Moniek.

Reacties

Reacties

Matthijna

Spannend Moniek weer een nieuwe uitdaging. Als ik je nog ergens mee kan helpen laat mij het even weten.x

henrike ruben en dylana

Heel veel plezier lieve mo! Maar het is een super leuke uitdaging dus dat gaat vast lukken;) veilige reis!! Dikke kus van ons

Ineke

Spannend hoor! Een hele goede reis toegewenst, en een mooie tijd. Groetjes Jeroen en Ineke

marian klunder

Hoi Moniek goede reis en we lezen je verhalen wel weer heel veel plezier en werk ze!!!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!