moniekbroek.reismee.nl

Darwin en Kakadu

Maandag 28 mei tm zaterdag 14 juni


Donderdag met de bus naar het centum gegaan ipv op de fiets. De heenweg was prima, de terugweg was een drama! Eerst kon ik nergens een bouwstop vinden, gevraagd aan een taxi, was 2 straten verderop. Toen een kwartier moeten wachten op de bus. Eenmaal in de bus had de chauffeur een discussie met een aboriginal vrouw over de alcohol die ze dronk in de bus. Ondertussen had ik op t stopknopje gedrukt, want ik moest eruit. De buschauffeur reed gewoon door! Dus ik naar m toe, hij had t niet gemerkt. Lekker dan. Hij kon nergens stoppen. Bij de halte na de mijne kon hij ook niet stoppen want ze waren met de weg bezig. Ondertussen waren er 3 uur voorbij en was m'n kaartje niet meer geldig. De buschauffeur heeft me een nieuwe gegeven, omdat t zijn schuld was! Bij de volgende halte eruit gegaan en naar de overkant van de straat gelopen en daar gewacht. Er waren geen tijdschema's bij deze halte, dus na 10 minuten maar eens m'n internet aangezet en even gekeken. De volgende bus kwam pas over 20 minuten! Gelukkig kwam ie na 15 minuten 'al'. Toen nog 5 minuten naar huis moeten lopen. Een uur later thuis dan gepland. Wou op tijd naar bed want moet morgen om 7 uur beginnen!
Zondag naar de Spectacular Jumping Crocs bij de Adelaide River geweest. Scott en Nerida hebben me hier afgezet en ik ben op een boot gegaan voor een uur. We hebben krokodillen gezien en een vrouw heeft ze gevoerd. Ze had een stuk vlees aan een stok en elke keer als de krokodil wou toehappen, trok zij de stok omhoog, zodat de krokodil moest springen voor z'n vleesje! Was erg leuk om te zien, sommige krokodillen kwamen een heel stuk uit het water! Ook info gekregen over de krokodillen en de rivier. De vrouw heeft ook adelaars gevoerd, ze kwamen heel dichtbij voor hun eten. Was leuk en niet zo heel duur!
Donderdag was weer payday, mooie dag is dat. Heb 1100 dollar gekregen, 770 euro, voor 2 weken werken, beter! Hoop dat ik met het geld wat ik verdien verder kan reizen tot ik weer thuis ben (excl. excursies, want die zijn duur haha). Met Alison gegeten, filmpje gekeken en de bruiloft van Nick en Lindy gevierd met 2 flessen wijn! Tegen die tijd was het bij jullie nog maar ochtend, dus ze waren nog niet eens getrouwd, haha.
Vrijdag met Ben wat gedronken, want die gaat maandag naar de oostkust. Daarna met Alison, Ben en Rhi naar McDonald's gegaan en een ijsje gegeten.

Zaterdag om 8 uur eruit want we gaan op tijd naar Kakadu National Park. Eerst moesten we wachten op Nerida, toen naar een opslag ruimte om wat spullen om te halen, toen naar Neridas huis omdat ze wat was vergeten en toen boodschappen gedaan. Ik had van te voren gezegd dat ik de boodschappen zou betalen, 110 dollar! Dat is 80 euro voor 3 dagen! Maar goed, zo kan ik iig wat terug doen. Eerst naar Mamakula gereden (Scott rijd als een gek, soms slaat m'n hart zelfs over!), hier hebben we gelunched en even gekeken bij een stuk land dat door het regenseizoen overstroomd was. Toen naar East Alligator River gegaan, dit is een weg die bijna altijd overstroomd is, nu ook, tussen Kakadu en Arnhemland (genoemd naar Arnhem). Daarna doorgegaan naar Ubirr, hier waren rotsen met aboriginal art en mooi uitzicht. Toen naar .... Gegaan en hier ons tentje opgezet en hout gezocht voor het vuur. Vuurtje gemaakt en ons eten gekookt op het vuurtje. Even gezeten en gekletst en daarna gedouched. Het water was koud en als het wel warm was, was het een pisstraaltje. Toen maar naar bed gegaan, het is hier kouder dan in Darwin en van de hele dag in de auto zitten word je erg moe..
Denk 4 uur geslapen totaal, drama! De wind waaide heel hard, ik dacht dat ik met tent en al weg waaide. Scott of Nerida snurkte, zelfs met oordoppen kon ik ze horen! Na het eieren met spek ontbijt de boel ingepakt en eerst naar de Jim Jim Falls gereden over een weg die alleen bedoelt is voor 4x4, de onderkant van de auto heeft een paar keer mooi de grond geraakt! Aangekomen bij de Jim Jim watervallen moesten we nog een uur lopen volgens Nerida. Dat klopte, ze loopt zo langzaam! Denk dat ik het normaal gesproken in een half uur zou kunnen redden. De weg er naar toe was over rotsen springen en klimmen, erg leuk. Bij de waterval even gezeten en weer terug gelopen, gesprongen en geklommen. Daarna gelunched waar we hebben geslapen en toen naar Cooinda gegaan om een ijsje te halen en te tanken. Daarna doorgereden naar Gunlom over een 4x4 weg weer en onze tent opgezet. Toen bij deze waterval even gekeken en wat gezeten. Weer terug gegaan naar de tent en hier eten gekookt. Later kwamen er nog wat mensen bij ons zitten en hebben we nog gekletst en wat gedronken!
Niet zo leuk nieuws: vandaag was een man op z'n bootje lekker aan het vissen met z'n vrouw, zoon en schoondochter op een van de rivieren in Kakadu National Park. Hij wil iets pakken van de zijkant van de boot, een krokodil grijpt z'n arm, trekt m in t water en eet de man op.. Wauw.. Dinsdag staat in de krant dat er delen van de man zijn teruggevonden in 2 krokodillen (die ze hebben doodgeschoten) anderhalve km verderop..
Maandagnacht een stuk beter geslapen gelukkig! Om half 8 eruit gegaan en wat spulletjes ingepakt. Daarna pannenkoeken gebakken en lekker ontbeten. Toen naar de top van de waterval gelopen, dat was 20 minuten omhoog, maar het was het waard. Het was erg mooi, er waren wat pools waar we in hebben gezeten en wat verder gelopen naar de gorge. Daarna naar beneden gelopen en gereden naar Moline Fall voor wat foto's. Toen naar Pine Creek gegaan, hier werkt Janet, mijn collega bij de Barras en we hebben even met haar gekletst. Ze was erg verbaast dat we langs kwamen en ze vond het erg leuk! Toen we daar wegreden liep er een struisvogel over de snelweg! Haha. Hij was waarschijnlijk verdwaald. Maar ik heb mooi een wilde struisvogel gezien! Toen terug naar Darwin en na het uitpakken lekker pizza besteld en heeeeerlijk gedouched.

Je kan eindelijk merken dat het winter is! Niet zo als in Nederland natuurlijk, maar het is een stuk kouder in de ochtend en avond (20 graden) en er staat meer wind. Vanmorgen (dinsdag) op de fiets zelfs een beetje kippenvel en soms op het balkon een trui aan, Hahah.
Woensdag m'n pols verbrand aan een warmhoudlamp op t werk, auw! Denk dat ik er een mooi litteken aan overhou, maar geeft niet, hoef ik in ieder geval geen tattoo te laten zetten als aandenken aan m'n tijd in Australiƫ :).

Ik begin iedereen te missen! Zit hier vaak alleen in het huis een beetje tv te kijken, heb niemand waarbij ik zomaar even op bezoek kan. Ik heb hier een paar mensen die ik ken, een paar die ik wel vrienden kan noemen, maar die zitten allemaal in het centrum, in hun hostel en ze werken ook! Gewoon lekker een wijntje drinken of terrasje pakken met de meiden, of op bezoek bij opa en oma's, lekker eten bij papa of mama, dat mis ik!
Heb t hier echt niet slecht hoor, zeker weten niet. Toen ik aan het reizen was, had ik elke keer een nieuwe stad te ontdekken, nieuwe mensen, nieuwe dingen en hier verveel ik me soms nogal! Dus als iemand nog een hobby voor me weet, alle suggesties zijn welkom, Hahah.
Over een paar weken ga ik weer verder reizen, het is nog niet helemaal duidelijk waar naar toe, maar waarschijnlijk een paar dagen naar Bali! Dan zal het gemis vast weer minder worden en over 2 maanden ben ik al weer thuis! De tijd vliegt..

Donderdag hadden we een 2 uur durende cursus/uitleg over het nieuwe koffiezetapparaat op het werk. Er werden ook andere dingen verteld over koffie, koffie schenken, soorten koffie en hoe je die het best kan maken. Best interessant!

Vrijdag kreeg ik een sms van Alison dat ze waarschijnlijk geen geld heeft om naar Bali te gaan! Zondag zouden we onze vlucht boeken! Beetje jammer. Zondag maar even afwachten, ik denk dat ik anders gewoon zelf ga, want had me er zo op verheugd! Ook kreeg ik een berichtje van Nerida, of ik mee ging naar Casurina om te winkelen uit t werk. Tuurlijk! Ik heb shampoo gekocht, een nieuwe broek (lange broek, dus kan m nog niet aan), 2 topjes, haarelastiekjes en die elastiekjes waar je armbandjes mee kan maken (om verveling tegen te gaan, haha). Ook nog ff naar de winkel geweest, chocola gekocht en thuis zoveel van gegeten dat ik nu misselijk ben..

Vrijdag op zaterdagnacht wat meegemaakt! Nou ja, ik niet, de buren. Maar ik kon alles volgen vanaf het balkon. Ik lag op bed, het was kwart voor 12 en ik werd wakker door geluiden. Ik denk, dat zullen Scott en Nerida wel zijn, die waren uit eten geweest. De stemmen werden harden en harder, er werd geschreeuwd, dus ik maar even gaan kijken. Ik zag niemand, verder gekeken, waren de buren, stomdronken, ze zaten buiten. De vrouw had haar topje half naar beneden hangen. Ze zei de hele tijd, ik kan niet ademen, ik kan niet ademen. De dochter was ondertussen met een ambulance aan het bellen. Ik dacht omdat ze ze ontzettend dronken was! De ambulance kwam, een politie, nog een ambulance en nog een politie. Ze hebben de vrouw meegenomen. Wat was er nou gebeurd? De vrouw was dronken, ze viel uit de auto. Ze dachten dat de vrouw uit de auto op het gras was gevallen, maar ze was onder de auto gevallen. De schoonzoon, die reed, reed achteruit, over haar heen! Ze heeft al haar ribben gekneusd, iets met haar lever, iets met haar long, pols gebroken en de huid van haar schouder is weg. Ze was zo dronken dat ze bijna geen pijn had! Dat is haar geluk geweest, haha.
Zaterdagmorgen lekker uitgeslapen tot half 10, was wel nodig na m'n nachtelijk avontuur! Om 12 uur vroeg Scott of ik mee wou naar de golfbaan, ja prima. Had hoofdpijn, maar wou de dag ook niet zo voorbij laten gaan. Scott, Nerida en Brad golfen altijd op zaterdag middag. Ik mocht Nerida haar caddy zijn (omdat zij een beetje langzaam is). Ik moest t karretje duwen, dingen aangeven enzo, best leuk. De golfbaan was vlak naast het vliegveld en de vliegtuigen vlogen zo laag over dat ik ze bijna kon aanraken, bijna hahaha. Tot half 7 op de golfbaan gebleven en daarna naar huis, omgekleed en klaargemaakt om uit eten te gaan bij Dinah Beach, erg lekker en goedkoop!

Owja, morgen over 2 maand ben ik weer thuis!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!