moniekbroek.reismee.nl

Darwin

Dank jullie wel voor alle reacties, vind het erg leuk om te lezen dat jullie lezen wat ik mee maak haha.


xx Mo

Maandag 12 mei
Niet lang geslapen maar wel goed geslapen. Eerst naar het Backpackers Jobcentre gegaan, maar helaas had Nerida nog niets voor me gevonden. Ze heeft wel even een telefoontje gepleegd en als ze daar iemand nodig hebben hoor ik het aan het eind van de week. Daarna naar de bieb gegaan, iedereen ff terug gesmst (ik had meer dan een week geen bereik!) en gekeken op Gumtree voor werk. Toen in het parkje even een broodje gegeten en m'n bankpasje geactiveerd. De vrouw aan de telefoon zei dat als ik niet wou wachten op m'n pincode, ik naar de bank zelf kon gaan. Dus dat gedaan en meteen ff geld gestort. Even boodschappen gedaan en betaald met m'n nieuwe (roze!!!) bankpas! Terug in het hostel wat gelezen en eten gemaakt. Na het eten in m'n nieuwe huis wezen kijken en het beviel me prima! Ik zal het even uitleggen. Nerida van het Backpackers Jobcentre heeft een relatie met Scott. Scott was de barmanager bij de Barras. We hadden een tijdje zitten praten over hostels en ik vertelde dat het erg duur was en dat ik behoefte had aan een plekje voor mezelf, na anderhalve maand m'n kamers hebben moeten delen met 1 tot 9 anderen. Op de laatste dag zei Scott dat hij een slaapkamer over had en dat ik die voor een redelijke prijs kon huren. Maar ik moest eerst naar Nerida van het Jobcentre om te kijken of ze een baan voor me had, misschien wel ergens ver weg of intern. Ze had nog niets voor me, dus ik heb haar Scott z'n nummer gevraagd en hem in de avond gebeld. Hij was nog in de stad, dus kon me wel even ophalen om te gaan kijken in z'n huis. Het ligt wat verder van het centrum van Darwin af, maar ik kan met de bus. Ik vond het huis super! Ik kan het huren voor 80 dollar per week, de helft van wat ik hier betaal per week! Ik zal morgen wat meer over m'n kamer en het huis vertellen.

Dinsdag 13 mei
Om half 10 uitgecheckt en even naar de bieb gegaan om vacatures te zoeken. Ik heb op 1 vacature gereageerd. Toen even brood gehaald want dat was bijna op en koffie gedronken bij Gloria Jean. Toen ik daar zat, kreeg ik een berichtje of ik wou gaan lunchen met wat mensen van de Barras. Was erg gezellig en helaas weer afscheid moeten nemen van wat mensen. Nerida van het Backpackers Jobcentre was er ook en werd onder het eten gebeld door iemand van een take-away sandwich winkel die ze eerder voor me had gebeld en ze hadden een baan voor me! Maandag doe ik een proefdagje om te kijken of het bevalt van beide kanten. Het is 5 dagen per week van 7 tot 2 of 8 tot 3 en krijg 20 dollar per uur, wat hier gemiddeld is (omdat het leven hier erg duur is). Dus moest ff met haar mee naar het Jobcentre om wat papieren in te vullen enzo. Het was zo druk daar, dat ik haar heb geholpen met wat kleine dingetjes voor een uurtje en daarna ben ik terug gelopen naar het hostel om m'n spullen te pakken. Om 5 uur kwam Scott me ophalen en zijn we naar z'n huis gegaan. Hij heeft me een rondleiding gegeven en dingetjes uitgelegd. Er is een grote tv waar ik even naar heb zitten kijken, dat was lang geleden! Toen even wat spulletjes uitgepakt, want ik heb een eigen kast met hang- en liggedeelte, eigen badkamer met bad en een 2 persoons bed! Ik mocht meteen een was aanzetten, eindelijk weer schone spulletjes straks. Toen even door het huis en de tuin gewandeld. In elke kamer is een ventilator, zelfs in de wc. Bijna elke kamer een airco. Op het balkon is een tv en in de tuin is een zwembad! Lijkt wel vakantie! En het beste is, ik hoef bijna niets te delen, heeeeeerlijk. Maar zal jullie niet verder jaloers maken. Nerida kwam hier ook eten en toen ze binnen kwam vroeg ze meteen of ik morgen kan beginnen in plaats van maandag! Aangezien ik toch niets te doen heb, vond ik dat wel goed. Na het eten (dat voor me gekookt was) nog even gezeten, toen gedouched en lekker naar bed!

Woensdag 14 mei
Heerlijk geslapen in m'n nieuwe bed! Om 7 uur eruit en om 8 uur bracht Nerida me naar t werk, want ik had geen flauw idee waar t was en de fiets die ik mag lenen was nog niet klaar. Ik werk in Aussie Snacks, een take-away en café met broodjes, burgers, wraps, meatpies, patat en kleine maaltijden. Ik heb 8 andere collega's en ze lijken me aardig. Ik heb gewerkt van 8 tot 3, beetje geholpen met wraps maken, maaltijden inpakken, schoonmaken, dat soort dingen. Het was best leuk en ik mag morgen weer komen! Ik moest met de bus naar huis en 1 van de andere meisjes ging met dezelfde bus en zij kon me vertellen waar ik eruit moest. Eenmaal uit de bus ben ik een verkeerde straat ingelopen en verdwaald. Dus maar weer terug gelopen en een andere straat in gegaan. Daar zag ik het steegje dat ik moest hebben! Eenmaal terug in het huis even lekker gedouched en wat gelezen. Scott kreeg een nieuwe auto van de zaak en Nerida was hier om die te bekijken en we hebben even een rondje gereden. Daarna heeft Scott z'n fiets gemaakt en versteld zodat ik m kan gebruiken. Ik heb eten gekookt en dat hebben we gegeten terwijl we buiten op het balkon tv keken. Verder de hele avond tv gekeken, was lang geleden dat ik eens gewoon lekker tv kon kijken!

Donderdag 15 mei
Vandaag op de fiets naar t werk. Als ik behoorlijk hard doorfiets is het 18 minuten, bijna alles heel licht omhoog. Gewerkt van 8 tot 3 en ik mag waarschijnlijk blijven zolang ik wil! Na het werk even naar een winkelcentrum gegaan, want Scott is morgen jarig. Ik had Nerida gevraagd wat hij leuk zou vinden en ze zei dat hij Sudoku leuk vond, dus heb m een Sudokuboekje gekocht met een potlood en een gum. Toen weer terug naar huis gegaan, even gedouched en wat papieren ingevuld voor t werk. Daarna naar het centrum gegaan, 20 minuten fietsen! En toen met Alison, Ben en een ander meisje naar de Mindil Markets gelopen met de fiets aan de hand. Daar even wat rondgewandeld en gekeken en op het strand gezeten. Toen weer 15 minuten terug fietsen en meteen maar weer onder de douche gesprongen. Nu op bed met een zere kont van al dat fietsen!

Vrijdag 16 mei
Uit het werk even met Alison wat gedronken bij Dinah Beach Yacht Club. Je zou denken dat dat iets heel luxe is, maar als je er aankomt denk je: waar ben ik beland?? Toen even boodschappen gedaan en wraps gemaakt. Na het eten een film gekeken en onze was gedaan. Toen Alison weg was, kwamen Scott en Nerida terug van hun verjaardagsetentje en heb ik nog even wat met ze gedronken.

Zaterdag 17 mei
Vanmorgen naar een marktje geweest met Scott en Nerida. Ik heb wat paprika's gekocht zodat ik eindelijk een keer Spaanse rijst kan maken! De paprika's in de winkel zijn super duur. Toen met Scott even naar een klein winkelcentrum geweest, ik had oordopjes nodig om muziek te luisteren op m'n telefoon! Terug in huis even gelunched en bij het zwembad gezeten. Verder de middag en avond boek gelezen en tv gekeken!

Zondag 18 mei
Scott heeft ontbijt voor Nerida en mij gemaakt, gebakken worstjes en een omelet met kaas en spek, heerlijk! Daarna zijn we naar Palmerston geweest, een plaatsje vlakbij en hier hebben we boodschappen gedaan. Toen we terug waren mocht ik de laptop gebruiken en heb ik geprobeerd Skype te downloaden, maar helaas wou dat niet. Ik heb even het een en ander opgezocht, gefacebookt, muziek geluisterd en 2 afleveringen van gtst gekeken. Daarna even gekookt, ik had aardappelpuree, prei en ham, lekker! 's Avonds nog even tv gekeken.

Maandag 19 mei tm dinsdag 27 mei
Ik ga niet meer uitgebreid vertellen wat ik doe, want ik doe niet zoveel. Ik werk van 8 tot 3 iedere dag en daarna fiets ik naar huis, ga ik douchen, dan computeren/tv kijken/boek lezen/ gras water geven, daarna eten (koken), dan tv kijken/boek lezen/kletsen en dan naar bed. Als er dingen gebeuren die ik wil vertellen, dan vertel ik dat apart, haha.
1 keer in de 2 weken komt er een schoonmaakster Scott z'n huis schoon maken, ideaal!
1 keer in de 10 werkdagen krijg ik betaald, spannend, morgen (donderdag) is de eerste keer!
Wauw, heb 700 dollar (500 euro) gekregen voor 6 dagen, 40,5 uur! Ik schrok er van. Het leven is hier erg duur (1 prei voor 4 dollar, deodorant voor 8 dollar, maand sportschool voor 150 dollar, week in een hostel met 7 anderen in je kamer 160 tot 240 dollar, dat soort dingen), dus de mensen moeten wel goed betaald krijgen, anders ben je hier gauw failliet denk ik.
Vrijdagavond even met Alison gegeten in haar hostel en daarna met haar, Sabrina en Anna nog wat gedronken. Afgesproken dat we zondag naar het Crocodyluspark gaan!
Crocodyluspark: Toen we daar aankwamen begon er een krokodillen tour. We mochten de grote krokodillen eten geven, een stuk vlees aan een stok, en we mochten de baby's vasthouden! De baby's hadden wel een stuk tape om hun bek, zodat ze niet konden bijten Hahah. Ook mochten we nog een slang vasthouden, maar dat was zon kleintje, ik heb bedankt! In Crocodilluspark waren niet alleen krokodillen maar het was een kleine dierentuin met leeuwen, apen, struisvogels en pony's Hahah. Was leuk!
Om 4 uur moest ik weer terug zijn omdat ik met Scott naar een bbq ging van een vriend van hem die ook bij de Barras was. Een bbq hier is anders dan thuis. Hier braden ze al het vlees wat ze denken nodig te hebben en gaan naar binnen om het op te eten.. En de bbq is voorbij! Maar was erg lekker. Heb een buffalo worstje geprobeerd en dat was best lekker en ik heb octopus met veel kruiden gehad, maar dat is niet mijn ding..

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!