moniekbroek.reismee.nl

Darwin en Barra Nationals 2014

Maandag 28 april, Darwin
Vandaag op zoek naar werk. Had niet gedacht dat het heel lastig zou zijn, maar zo makkelijk was ook een beetje overdreven, Hahah. Ik heb echt geluk gehad! Ik ben bij het backpackers uitzendbureau geweest, moest een formulier invullen, m'n paspoort laten zien en m'n cv inleveren en de vrouw achter de balie zei meteen dat ze dacht dat ze iets voor me had en of ik een half uurtje later even terug wou komen. Dus ik weer terug en ze vertelde dat ze 8 meiden nodig heeft voor achter de bar bij een viswedstrijd! Ik heb meteen ja gezegd, haha. Ik krijg accommodatie, eten, word gebracht en gehaald (is 250 km naar het zuiden) en ik krijg ongeveer 200 dollar cash! Het is niet veel, maar lijkt me leuk en alle kleine beetjes helpen :). Daarna even naar de bibliotheek gegaan om wat dingetjes te regelen en foto's op
internet te zetten. Toen nog even naar het water gelopen en op de terug weg wat winkeltjes ingegaan. Terug in het hostel nog even een taxfilenummer aangevraagd (dit kon niet eerder want je hebt een adres nodig, en die had ik niet, maar ik mocht nu het adres van het hostel gebruiken!).

Dinsdag 29 april
Slecht geslapen! 1 meisje snoot om de 10 minuten haar neus, waardoor iedereen elke keer wakker werd.. Gelukkig is ze weg! Vanmorgen eerst een bankrekening geopend. Ook hiervoor had je een adres nodig en heb ik het hostel gebruikt. Daarna naar het uitzendbureau geweest om de rest van de info op te halen. Het was niet veel, haha. Ik kreeg een papier waarop stond dat ik donderdag om 6 uur in een café moet komen voor een soort vergadering. Dus ben benieuwd! Toen nog ff naar de bieb gegaan en wat dingetjes gedaan voor m'n bankpasje en nog op 2 vacatures gereageerd! Toen in het park bij het water even wat gelezen en langs het water terug gelopen richting het hostel.

Woensdag 30 april
Lekker rustig aan gedaan vandaag. In de morgen even een handwas gedaan en in de middag met een meisje uit het hostel anderhalf uur wezen wandelen. Dit was het slechtste idee ooit. Het was 34 graden met een luchtvochtigheid van 70%. We waren alleen maar aan het zweten Hahah. Toen we terug kwamen hebben we even bij het zwembadje gezeten en ben ik nog even wat dingetjes gaan doen op internet. Na het eten hadden ze Prison Break opgezet dus dat heb ik de rest van de avond gekeken!

Donderdag 1 mei
Vanmorgen nog wat info opgehaald bij het uitzendbureau en wat boodschapjes voor de komende week gedaan. Toen naar de Lagoon gelopen en hier even lekker gelegen bij het strandje. Dit is het enige strandje in Darwin waar je kan zwemmen. Bij de rest van de stranden word afgeraden om te zwemmen in verband met krokodillen en kwallen! Maar goed, heb er 2 uur gelegen, in de schaduw en ben kats verbrand. M'n gezicht, hals en buik! Toen ff naar de bieb gegaan om af te koelen, heerlijk die airco daar. Daarna terug gegaan naar het hostel en m'n tas gepakt, gedouched en gegeten. Om 6 uur had ik een meeting met de mensen waarmee ik ga werken. Heather is de baas, zij heeft alles geregeld en als er wat is, is zij het aanspreekpunt. Ze is heel uitbundig en druk! We werken met 5 meiden en 3 jongens en we werken in schiften van ongeveer 3 tot 4 uur van 4 uur 's middags tot 2 uur 's nachts. We hebben wat papieren moeten invullen, kregen een drankje en wat info. Daarna met een paar van de meiden bij hun hostel nog een drankje gedaan en toen terug gegaan naar het hostel om de laatste dingetjes te pakken.

Vrijdag 2 mei, Banyan Farm
Vanmorgen werd ik om half 9 opgehaald door Alison. Om 9 uur moesten we verzamelen, maar 1 meisje, Sabrina, was zo laat dat we pas om kwart voor 10 weg konden! We gingen eerst langs een fancy dress shop om kleding uit te zoeken voor onze westernnight! Dat hadden ze niet van te voren gezegd, haha, gelukkig is het maar 1 avond. Ik heb een blauw jurkje, de rest van de jurken die ze hadden waren me allemaal te groot. Toen gingen we naar Heather haar huis om de rest van de spullen op te halen en daarna met zn allen naar MacDonald voor lunch. Hier was nog iemand anders die met ons mee reed en uiteindelijk gingen we met 4 campers die kant op. Onderweg zijn we gestopt voor een drankje bij Adelaide River, waar die stier uit Crocodile Dundee is en waar ik afgelopen zaterdag ook ben geweest. Toen naar onze woon-, slaap-, en werk plaats voor de komende week: The Barra Nationals 2014, Banyan Farm. Hier hebben we even rondgekeken en mochten we ff gauw het zwembad in. Daarna moesten we de bar klaar maken en hebben we geholpen met de goodiebags voor de vissers. We hebben opgeruimd en schoongemaakt en alles is klaar voor morgen! Het diner was een lopend buffet met niet heel veel keus, maar het was wel lekker. Na het eten nog even een paar drankjes gedaan met z'n allen en Alison en ik hebben de mascotte gekregen van een groep vissers die we moeten bewaken met ons leven tot maandag, ik ben benieuwd! Het is ondertussen bijna 12 uur, het was een lange dag en morgen word een nog langere dag! Owja, ik heb m'n telefoon laten vallen, gebeurt me wel vaker en er is nooit wat aan de hand, helaas dit keer, in de middle of nowhere, is m'n hele scherm door midden en kan er bijna niets meer op zien! Weten we ook weer waarvoor ik deze week werk ;)..

Zaterdag 3 mei
Vanmorgen ontbijt om half 9 en daarna weer even op bed gaan liggen want ik had heel slecht geslapen en hoofdpijn. Na een uurtje er weer uit gegaan en voelde me een stuk beter! Even geholpen met wat schoonmaken en om 12 uur hadden we een meeting en lunch met noodles en werd ons het een en ander uitgelegd en het rooster laten zien. Daarna moesten we de tafels en stoelen schoonmaken en toen dat klaar was konden we een duik nemen in het zwembad. Om 4 uur hadden Alison, Ben en ik onze eerste general duties shift, tafels schoonhouden, lege flesjes opruimen en vuilnisbakken legen. Om 7 uur konden we eten, weer lopend buffet en het eten was heerlijk! Toen van half 8 tot 10 achter de bar gestaan. In het begin was het lastig, allemaal nieuwe drankjes, prijzen, accenten en mensen, maar daar moet ik gewoon even aan wennen denk ik. Daarna nog even wat gedronken met wat mensen en ook nog even gedanst. Het is nu kwart over 1 en ik ben helemaal kapot!

Zondag 4 mei
Gister iets te veel gedronken en dat merk je pas goed als je om 7 uur aan het ontbijt zit. We hadden super uitgebreid ontbijt en het schijnt elke dag zo te zijn. Eieren, toast, worstjes, bacon, bonen, tomaat, muesli, en weet ik veel wat nog meer! Elke ochtend moeten we onze lunch klaarmaken en ook dat was erg uitgebreid en lekker. Na het ontbijt nog even een uurtje op bed gelegen. Vandaag is oriëntatiedag, dat betekend dat alle vissers met hun team en boot de rivier op mogen om te kijken waar ze denken dat ze het best kunnen vissen, waar ze niet kunnen vissen, dat soort dingen. Alison en ik waren door een team uitgenodigd om mee te gaan op hun boot en het was erg leuk. Ze hebben ons vanalles uitgelegd, we mochten zelf ook vissen en we hebben krokodillen gezien! Om 4 uur waren we weer aan land, moe en verbrand. Even lekker gedouched en gezeten en om 7 uur hadden we weer uitgebreid lopend buffet. Om half 8 moesten we lootjes verkopen en om half 10 hadden we bardienst. Normaal gesproken tot 2 uur, maar het was zo rustig dat we om 12 uur alles al hebben schoongemaakt, aangevuld en afgesloten. Komt mooi uit, want ik ben moe en mogen tussen 5 en 7 weer ontbijten!!

Maandag 5 mei
Om 6 uur ontbijt en om half 8 alle boten zien wegvaren. Daarna weer lekker terug naar bed gegaan tot een uurtje of 12! Met z'n allen lekker buiten gezeten, gelunched, gekaart, muziek geluisterd en gekletst en om 4 uur weer aan t werk! Van 4 tot half 8 achter de bar gestaan, van half 8 tot 8 even gegeten (en bijna tegen een paal aan gelopen en helemaal tegen een deur aangelopen! En ik was pas bezig met m'n eerste wijntje!) en van 8 tot ongeveer half 11 de general dutie shift. Was niet erg druk, dus even gedouched en daarna weer terug gegaan om te kijken of ik nog wat kon doen. Er waren niet meer zoveel mensen, dus even gepraat en nu (1 uur) lekker op bed.

Dinsdag 6 mei
Om 6 uur weer ontbijt en daarna terug gegaan naar bed. Om 10 uur eruit want er zou wat gebeuren met vliegtuigen en boten op het ponton, maar dat was niet zo, het was een heel stuk verderop! Om 11 uur hadden m'n team en ik general duties tot 1 uur. Daarna gelunched, gekletst en even naar een ander plaatsje geweest waar ze een winkel hebben. Ik had gedacht dat ik daar wel bereik zou hebben, maar nee. Ik heb t in ieder geval geprobeerd! Van 5 tot 7 weer general duties, van 7 tot half 8 eten en van half 8 tot half 11 achter de bar. Daarna nog even gezeten en een drankje gedaan met wat mensen en nu ga ik nog even lezen!

Woensdag 7 mei
6 uur ontbijt, terug naar bed en 12 uur er weer uit. Hele dag rustig aan gedaan want we hadden de laatste bardienst. Vanavond was er een Westernnight, en we hadden de kleding aan die we vrijdag hadden uitgezocht! Iedereen vond dat we er leuk uit zagen en ik vond het eerlijk gezegd zelf ook erg leuk! Van half 8 tot half 9 moesten we lootjes verkopen en daarna van 10 tot sluitingstijd achter de bar. Normaal gaat de bar om 2 uur dicht, maar meestal tussen 12 en 1. Vanavond was het wat langer druk en hebben we de bar om half 4 gesloten. Toen nog even een drankje gedaan met wat mensen. Om 5 uur was het ontbijt alweer, dus daar hebben we maar op gewacht en in de tussentijd ff gedouched. Na het ontbijt nog even gekletst en het is ondertussen kwart over 6 en ik ben een beetje moe!

Donderdag 8 mei
Om 12 uur wakker en even gaan plassen, nog even terug naar bed gegaan en toen om 2 uur wakker! Om 4 uur moesten we achter de bar staan, tot half 8 en van half 8 tot 12 general duties gedaan. Vanavond werd er een spelletje gedaan waarmee je 500 dollar kon winnen. Ik had al gehoord dat het er hard aan toe ging en smerig was, dus toen iemand me als buddy vroeg heb ik gezegd dat hij eerst maar moest proberen een ander te vinden, en gelukkig had ie een ander gevonden! Ze moesten een peper eten, een drankje met rauwe eieren drinken, een stuk lopen met hun buddy over de schouder (hier vielen er al een paar op de grond), een meatpie (vleestaartje) eten zonder handen (hier moesten er een paar kotsen en de jongen die mij had gevraagd heeft hier z'n eigen kots op zitten eten), hun hoofd in een bak met meel stoppen, weer een stuk rennen met buddy over de schouders, 3 plakkerige snoepjes eten (hier gingen er weer een paar over hun nek), 10 rondjes draaien met hun buddy over de schouders, een lasso gooien en hun hengel in een fontein proberen te krijgen! Het was erg grappig en ranzig!
Net lekker gedouched en nu op bed nog even lezen. Het is nu kwart over 1 en morgen een lange dag want het is de laatste dag!

Vrijdag 9 mei
Om 11 uur moesten we allemaal aanwezig zijn en klusjes doen. Tot een uur of 4 hebben we vanalles gedaan en pauzes gehouden! Van 5 tot half 8 hadden we bardienst, toen even gegeten en daarna lootjes verkocht, achter de bar gestaan en opgeruimd. Om half 2 was ik helemaal kapot en had ik gevraagd of ik even kon gaan slapen, powernapje. Om half 4 zou ik terug zijn om de bar te sluiten. Toen ik bij de bar aan kwam, hadden ze me eigenlijk niet nodig, dus kon ik terug naar bed!

Zaterdag 10 mei
Ik had de wekker om half 8 want tussen 6 en 8 was ontbijt. Om 10 voor half 9 werd ik wakker! Geen flauw idee wat er is gebeurd maar ik heb me verslapen. Gelukkig was er nog een beetje eten toen ik bij het ontbijt aankwam. Na het ontbijt meteen weer aan het werk en onze tas ingepakt. Om half 1 waren we eindelijk klaar en ging de rest terug naar Darwin. Alison en ik blijven hier een extra nachtje met wat andere mensen. Teds en Mattie (waarmee we zondag ook op de boot zaten) hebben ons nog mee genomen op de boot om te vissen voor een paar uur en ik heb een vis gevangen! Het was een barramundi (wat dat ook mag zijn) en hij was ongeveer 30 cm. Na het vissen even gegeten en nog wat gekletst. Om 11 uur was het zo koud buiten dat ik naar bed ben gegaan. In de kamer was het ook super koud, ze hadden de airco op 19 graden! Ik heb met een trui aan en een ander z'n deken over geslapen.

Zondag 10 mei, via Litchfield naar Darwin
Om half 8 de wekker en een uurtje later in Alison haar minicamper (busje met bed erin) op weg naar Adelaide River gegaan om een laatste drankje te doen met Mattie en Teds. Hierna gingen Alison en ik naar Litchfield. Alison was hier al eerder geweest, dus kon mij de leukste plekjes wijzen. We hebben een termietenhoop gezien van bijna 5 meter hoog. Toen door gereden naar een waterval. De waterval heeft een soort plateaus waar je met je kont in het water kon zitten, heerlijk! Daarna naar de onderste helft van de waterval gegaan en hier een beetje gezwommen/gezeten tot ik een grote vis zag. Toen nog 2 andere watervallen bekeken waar je niet kan zwemmen ivm de krokodillen en toen doorgereden naar Darwin. Even pizza gehaald en in mijn hostel opgegeten. Na een koude douche nu lekker op bed en hopelijk heerlijk en heel lang slapen!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!