moniekbroek.reismee.nl

Alice Springs naar Darwin

Maandag 21 april, Alice Springs
Lekker rustig aan gedaan, ontbeten, was gedaan (was erg nodig!), met een meisje van de tour naar de winkel geweest, boek gelezen, foto's geüpload, gelunched, boek gelezen, was opgevouwen, boek gelezen, tas opnieuw ingericht, boek gelezen, gegeten en boek gelezen :).

Dinsdag 22 maart
Na het ontbijt met 2 meisjes van de tour gewandeld naar een uitkijkpunt over Alice Springs en naar wat souvenirwinkeltjes geweest. Tussen de middag in een parkje wat gegeten, koffie gedronken bij Gloria Jean (jeehj!) en daarna boodschappen gedaan voor het avondeten. Terug in het hostel moest ik nog een aantal dingen regelen, onder andere hoe ik naar Darwin moet en in welk hostel ik kan slapen. Ik heb besloten om met een tour mee te gaan van hier naar Darwin in 3 dagen, deze start donderdag. De tour kost evenveel als een vliegticket en bij de tour zit het eten en de accommodatie erbij in! Toen ik alles geregeld had heb ik nog even wat gelezen en daarna gegeten met de andere meisjes. Ik had sla, het was zo warm vandaag dat ik geen zin had om te koken! Toen nog even op internet het een en ander opgezocht en gedaan en nu lekker op bed :). De wekker gaat weer om 5 uur, niet die van mij, maar die van 2 anderen!

Woensdag 23 maart
5 keer wezen plassen vannacht! Niet normaal meer. 1 kerel was de hele nacht aan het snurken. De wekker ging om 5 uur. Dus heeeeerlijk geslapen, not.. Na het ontbijt lekker bij het zwembad een boek gelezen, maar het werd al gauw te warm in de zon. In de middag wat dingetjes opgezocht op internet voor het vinden van werk. s Avonds wat gegeten, gedouched en m'n tas gepakt voor morgen. Nu even op zoek naar een nieuw boek en dan lekker slapen, want de wekker gaat weer erg vroeg en dit keer is het de mijne!

Donderdag 24 maart, Banka Banka Station (ligt tussen 2 steden in)
Vandaag richting Darwin. Het is 1480 km, de eerste 300 km is er geen snelheidslimiet, je mag zo hard als je kunt! Dit hebben ze zo gedaan omdat er veel mensen in slaap vielen tijdens het rijden en ongelukken maakten. Kate is onze tourguide, ze is heel uitbundig, wil overal plezier hebben en zingt heel vals met liedjes mee. Haar bijnaam is Cyclone, omdat ze zo uitbundig is en omdat ze overal een zooitje achterlaat (maar niet op de tours gelukkig). Eerst stopten we bij de Tropic of Capricorn, de overgang van woestijn naar tropisch regenwoud. Daarna gingen we naar Barrow Creek Telegraph Station voor wat foto's en uitleg. Toen naar de UFO Capital of Australia, een vreemd stadje waar veel UFO's gezien zijn..... Daarna naar de plek waar we gingen lunchen, dit was volledig afgezet, overal politie! Bleek later dat er iemand was vermoord vanmorgen! Dus terug naar de UFO plaats om te lunchen. Na de lunch naar Karlu Karlu, Devils Marbles, rotsen die op een vreemde manier op elkaar liggen en niet van elkaar afvallen! Daarna doorgereden naar Banka Banka Station, waar we slapen vannacht (buiten.. Alweer..). Hier hebben we zonsondergang gekeken en daarna gegeten. Nu even relaxen en dan hopelijk gauw slapen!

Vrijdag 25 maart, Katherina
Amper geslapen.. 5.30 de wekker.. Helemaal lek gestoken.. Zelfs 1 aan de binnenkant van m'n lip terwijl ik wakker was.. Ja, aan de binnenkant, ja, terwijl ik wakker was. M'n lip is opgezwollen, gelukkig niet heel erg. Ik denk dat Kate dacht dat het misschien geen mug was, ze zei dat als het erger werd, we aan het eind van de dag naar het ziekenhuis konden.. Heb maar niet gevraagd waarom, Hahah. Maar goed, vandaag is het Anzac day. Anzac staat voor Australian New Zealand Army Corps. Vandaag herdenken ze al hun mensen die zijn omgekomen in de oorlogen. Er zijn speciale Anzac koekjes die de vrouwen in de lunchbakjes van de mannen deden die op oorlogspad moesten. Ik heb er 1 gehad, best lekker, smaakt naar van die kokoskoeken met dat papiertje eronder, alleen iets zoeter.
Vandaag weer bijna 600 km gereden. Na wat wcstops kwamen we aan bij Daly Waters. Deze stad heeft maar liefst 6 tot 10 inwoners! Hier is de oudste pub van Australië! Even rondgekeken en straatbowlen gedaan. Dat is precies wat het zegt, gebowld op straat! Daarna gelunched en even bij het zwembad gezeten. Toen naar Mataranka gegaan waar we konden zwemmen in Bitter Springs hotpool. Daarna doorgereden naar Katherina, waar we slapen in een soort tenthuisje in Springvale Homestead. Eigenlijk zouden we hier ook weer buiten slapen, maar een paar anderen waren net als mij ook ernstig lekgeprikt, dat we nu in een tentje slapen! Gelukkig maar, want hier zijn niet alleen muggen, maar ook heel veel wallaby's, slangen, grote mieren en verderop in de vijver een paar krokodillen. Nadat we onze tent hadden uitgezocht, hebben we met z'n allen pasta klaargemaakt en gegeten. Toen nog een wandeling gemaakt in het donker naar de krokodillenrivier. Onderweg was iemand op een super grote, half dode, giftige kikker gestaan en iemand stond bijna op een python. We hebben seksende gekko's gezien en de ogen van een waterslang en krokodil. Toen terug gelopen, nog wat gekletst, ons bed opgemaakt en heerlijk gedouched! Nu in m'n bed (ik voel ook echt het bed, maar alles beter dan buiten) en proberen lekker te slapen!

Zaterdag 26 maart, Darwin
Half 7 de wekker en half 8 onderweg. Eerst naar Katherina Gorge gegaan en hier 1,5 uur gewandeld en gelunched. Met een paar wcstops richting Adelaide River gegaan, in dit plaatsje hebben ze de stier uit Crocodile Dundee. Toen nog een stop bij een artgallery vlakbij Darwin en toen eindelijk naar Darwin! Hier aangekomen moest ik nog 20 minuten (!) lopen naar Gecko Lodge. Gauw gedouched en toen weer 20 minuten terug naar het centrum omdat we met z'n allen voor de laatste keer gingen eten. Het eten viel me een beetje tegen, maar goed. Na het eten werd het restaurant omgebouwd tot bar/club en hier zijn we gebleven tot 1 uur! Toen maar lekker naar bed gegaan.

Zondag 27 maart
Mooi op tijd wakker en maar even wat dingen gaan regelen. Ook even boodschapjes gedaan, koffie gedronken bij Gloria Jean en gelunched bij het water. Toen doorgegaan naar het parlementshuis, hierin zit een bibliotheek met gratis wifi en gratis gebruik van computers. Hier ben ik even een uurtje gebleven om m'n Engelse cv opnieuw te maken, want die kon ik echt nergens meer weer vinden! Meteen maar even 15 keer uitgeprint, want morgen begint de zoektocht naar werk! Vanmiddag al even op gumtree gekeken en naar 3 vacatures m'n cv gestuurd, maar dat was niet echt wat ik wou. Ik weet eigenlijk niet wat voor werk ik wil, Hahah. Morgen eerst maar eens even naar een uitzendbureau en kijken wat de mogelijkheden zijn!
Na het eten wou ik naar de Mindil Markets, maar vlak voor ik weg wou gaan begon het te onweren en een paar minuten later viel de regen met bakken uit de lucht! Dus ben maar in de woonkamer gaan zitten en heb wat gekletst met mensen. De meeste backpackers in dit hostel hebben een baan en blijven hier voor langere tijd. Gister had ik zoiets van ik ga een ander hostel zoeken omdat deze zo ver weg zit, maar heb nu een aantal mensen ontmoet (waaronder 2 Nederlandse jongens, jeehj, kan eindelijk weer eens Nederlands praten) en de meiden in m'n kamer zijn erg aardig en ik krijg allerlei tips van ze! Dit hostel is ook niet zo groot, dus je ziet elke keer dezelfde mensen en zo leer je elkaar sneller kennen. Maar goed, het bleef maar regenen, dus hebben ze een film aan gezet en die hebben we gekeken. Op een gegeven moment kwam de manager aan met 2 borden met Chinese hapjes die we mochten opeten, erg aardig. Het is ondertussen alweer erg laat, dus ik ga slapen. Morgen begint de zoektocht naar werk!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!