moniekbroek.reismee.nl

Melbourne, Great Ocean Road en Tasmanie

Maandag 7 april richting Melbourne
De vlucht duurde iets langer dan een uur en was een beetje hobbelig. Ik had geen reispilletje genomen, het ging de laatste tijd met vliegen zo goed! Maar helaas, dit keer niet.. Misschien ben ik gewend aan grotere vliegtuigen haha. In Melbourne aangekomen, ging ik met de bus naar het busstation en van hier was het 10 minuutjes lopen. Ik slaap in het Nomads All Nations Backpackers, in een slaapzaal met 9 anderen. Nadat ik had ingecheckt heb ik even wat boodschapjes gedaan, ik had geen fruit en brood meer en ze hebben hier gratis pasta en rijst, dus ik heb even een sausje gehaald. Toen rijst met sausje klaargemaakt en opgegeten.

Dinsdag 8 april
Om half 9 eruit, want ik wou om half 11 met de gratis tour mee, helaas is dat me niet gelukt. Ik moest eerst op zoek naar de tram (er rijd hier een gratis tram rond het hele centrum), maar ben er kats langs heen gelopen! Toen ik m eindelijk had gevonden moest ik een tijdje wachten tot ie langs kwam. Ik denk, oh dat red ik makkelijk! Maar de tram reed een heel stuk om en ik zou te laat komen bij de tour, dus ik ben er maar uitgegaan waar de meeste toeristen eruit gingen, ik dacht dat daar vast iets zou zijn! En er was ook iets, de Queen Victoria Markets, een overdekte (gelukkig, want het regent weer) markt met allemaal kraampjes met kleding, tassen, prulletjes, groente, fruit, vis, vlees, chocola, kaas, wat je maar kan bedenken! Hier heb ik een nieuwe rugzak gekocht, want mijne was ondertussen kapot. Ook heb ik wat groente gekocht, dit is super duur in de winkel, een paprika voor 2 a 3 euro bijvoorbeeld.. Daarna met de tram naar een winkelcentrum gegaan, vlakbij waar we moesten verzamelen voor de tour. Hier even wat gegeten en een heerlijke koffie gehad! Gloria Jeans koffie, nog beter dan Starbucks! Heerlijk! Toen de tour gedaan. Ondertussen regende het zo hard dat ik een paraplu heb gekocht.. De tour was niet zo leuk als in Sydney, maar wel een aantal leuke dingen gezien.

Woensdag 9 april, Great Ocean Road
Vandaag om half 7 de wekker want ik ging de Great Ocean Road tour doen met Autopia.
Om half 8 werd ik opgepikt en vertrokken we. De eerste stop was een koffiestop bij een strand. Toen doorgereden naar een plaatsje waar we een paar bijzondere vogels hebben gezien en wilde koala's! Super schattig! Toen naar Apollo Bay, met een paar fotostops, waar we pizza kregen. Ondertussen konden we bijna de hele Great Ocean Road de zee naast ons zien. Daarna een kleine wandeling gemaakt door het Maits Rest Rainforest, hier een paar hele bijzondere en oude bomen gezien. Toen doorgereden naar de 12 apostelen. Het zijn er alleen geen 12, maar 8 (eerder 9, maar er was er 1 omgevallen) en het heet alleen de 12 apostelen om toeristen te trekken! Daarna naar het Loch Ard Gorge gegaan om een mooie klif, rotsen en een strand te zien. Toen naar de Londen Bridge gegaan, hier was een rotsformatie die leek op een brug. Daarna begon de terugreis en we zijn gestopt om wat te eten in Colac en vanaf daar was het nog 2 uur rijden. Het was een lange dag, maar wel erg leuk en weer veel dingen gezien!

Donderdag 10 april, Hobart
Vanmorgen om 10 uur uitgecheckt en nog even naar het centrum gegaan. Ik was met de tram, en dacht, ik zie wel waar ik eruit ga. Ik ben uitgestapt bij het parlementshuis en toen door gelopen naar het Melbourne Museum, hier even rondgewandeld en rustig aan gedaan. Ik mocht met m'n kortingskaart gratis naar binnen! Toen naar de stadsbibliotheek gegaan, hier waren wat tentoonstellingen, onder andere 1 van Rome. Deze was erg leuk, ik kon bij bijna alle tekeningen en foto's zeggen dat ik er geweest ben! Daarna 3 kwartier gewacht op de tram, en uiteindelijk maar gaan lopen. Het was een half uur terug lopen! Toen m'n tas opgehaald en wat gegeten op het station bij Hungry Jacks. Dit wou ik al een lange tijd proberen, maar er was niet veel bijzonders aan. Toen naar de airportbus gegaan, die me naar het vliegveld bracht. Hier aangekomen moest ik nog een paar uur wachten voor m'n vlucht naar Hobart ging. We hebben iets vertraging en we moesten heel lang taxiën voor we mochten vliegen. Toen we opstegen maakte het vliegtuig een heel vreemd geluid, maar dat geluid is nu weg. Ik ga even plassen en een broodje eten en volgens mij zijn we er dan ook al weer. Het is maar een uurtje!
Hobart, Tasmanië. Ik had me helemaal niet ingelezen of iets opgezocht over Tasmanië of Hobart. Ik vond alleen dat ik zo dichtbij was dat ik er wel heen moest! Volgens mij is Tasmanië erg groot, heel erg groot.. En Hobart de hoofdstad lijkt ook groot! Ik ben benieuwd morgen. Uit het vliegtuig in een bus gestapt die me naar Tassie's Backpackers heeft gebracht. Ik slaap met 7 anderen op een kamer en blijf hier 2 nachtjes.

Vrijdag 11 april, Hobart
Vannacht gedroomd over: leverpastei, boterhamworst en kaas. Dingen die ze hier niet hebben (zoals in Nederland). Misschien mis ik die dingen een beetje? Hahaha. Maar goed, vanmorgen op tijd wakker en even naar een markt gelopen. Ik was doorweekt! Het regende zo hard, dat er geen markt was en er waren ook geen andere mensen. Ook waaide het erg hard, m'n paraplu is alweer kapot.. Op de terugweg even langs wat winkeltjes gelopen en 1 van de winkels had snoep, dus wat gekocht voor in de bus. Deze winkel had ook juice (sap) in de aanbieding, ik had een beetje dorst, dus denk, lekker! Ik ben buiten de winkel en neem een slok, wat denk je!? Het is een soort limonade dat je moet aanmaken met water! Gadver! Met water is t wel lekker, Hahah. Toen even wat boodschapjes gedaan, m'n brood en spuitjam zijn op, maar helaas de spuitjam niet meer weer kunnen vinden, dus maar gewone jam en een picknickbesteksetje gekocht. Toen terug gegaan naar het hostel en de rest van de dag een beetje gelezen, de laatste aflevering van gtst gekeken, al m'n dingetjes weer opgeladen en verder niets gedaan. In de avond even noodles klaargemaakt en op tijd naar bed gegaan want morgen gaat om 6 uur de wekker!

Zaterdag 12 april, Strahan
Vanmorgen om 6 uur de wekker want om kwart voor 7 werd ik opgehaald door Doc van Wayoutback. Ik was de eerste die opgehaald werd, dus we moesten de andere 8 ook ophalen. Eenmaal onderweg zijn we eerst naar Mount Field National Park geweest om de Russell Falls te bekijken, een waterval. Hier hebben we een uur en een kwartier gewandeld en een wallaby gezien, dit is een kleine kangoeroe (ik heb de Nederlandse naam even opgezocht op internet, maar het blijft een wallaby, anders krijgen we hetzelfde als met de Nederlandse naam voor een gibbon ;) ). Toen zijn we doorgegaan naar Lake St. Claire, het diepste meer van Tasmanië, eigenlijk van Australië, maar Tasmanië wil niet bij Australië horen. Daarna naar Donaghys Hill gegaan en hier gewandeld naar het hoogste punt van de berg met heel mooi uitzicht. Gelukkig was het weer ondertussen wat beter geworden en konden we heel even lekker van de zon genieten. Toen naar Nelson Falls gegaan, ook een waterval en toen doorgereden naar een kopermijn die niet meer in gebruik is, hier konden we wat foto's maken. Daarna naar Queenstown gegaan, deze Queenstown is heel anders dan die in Nieuw Zeeland! Deze is super klein, heeft 1 winkel waar we wat boodschapjes konden halen. Ik vond die in Nieuw Zeeland leuker! Toen doorgegaan naar de eindbestemming, Strahan, hier slapen we 2 nachtjes in Braeside B&B, ik slaap met 3 andere meiden op een kamer. We hebben met z'n allen gekookt, pasta bake (soort overschotel met pasta) en gezellig gegeten.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!