moniekbroek.reismee.nl

Sydney!

Woensdag 2 april, Sydney
De vlucht had 3 kwartier vertraging, maar ging verder prima. Toen ik net in het vliegtuig zat kreeg ik een sms van de ING dat ze m'n creditcard hadden geblokkeerd omdat ze fraude vermoeden.. En bedankt! Ik heb vandaag 3 tours en 3 vluchten geboekt en betaald, en een hoger krediet aangevraagd, vandaar dat ze dat denken.. Maar goed, eenmaal in Sydney aangekomen moest ik een stukje met de trein en een klein stukje lopen. Ik zit volgens mij midden in het uitgaansgebied, het is hier heel druk, veel gebouwen en hele hoge gebouwen! Ik voelde me heel klein, haha. Na even zoeken Maze Backpackers gevonden en m'n kamer. Ik heb een gedeelde kamer met Tom uit Adelaide, hij studeert hier en ziet eruit als een nerd, dus denk dat ik niet zoveel last van hem zal hebben! Even lekker gedouched, want het is hier veel warmer dan ik had verwacht! Ik had een sportbroek en een trui aan, de trui had ik al uit op t station. Nu lekker op bed, even lezen en dan slapen! Jeehj!

Donderdag 3 april
Amper geslapen.. Mijn kamergenoot, die waar ik dacht geen last van te hebben, praat in z'n slaap en draait de hele nacht door! Word er gek van. In t begin was het zelfs een beetje eng, haha. Maar goed, om half 9 ofzo was ik wakker en ben nog even blijven liggen. Toen ik had aangekleed ben ik even naar de winkel geweest voor wat boodschappen. Alles is hier duur!! Ik heb brood gekocht en spuitjam, haha. Het is jam is een soort ketchupfles! Je hebt geen mes nodig ofzo, ideaal! En wat mueslierepen, chocola, drinken en druiven. Ik kan weer een paar dagen vooruit. Daarna de boodschappen even terug gebracht naar de kamer en een broodje met spuitjam gegeten. Toen even het centrum in gelopen en gekeken wat waar was. Ik kwam een bank tegen, en ben naar binnen gegaan om een rekening aan te vragen. Hiervoor moet je een adres hebben waar je minimaal 2 weken blijft, en dat heb ik niet, dus dat verhaal ging niet door. Toen kwam ik een Vodafonewinkel tegen en heb ik een Australisch nummer aangevraagd, na veel gedoe is dit uiteindelijk wel gelukt. Om half 3 was er een gratis wandeltour van i'm free (ze hebben op hun rug: follow me, i'm free) door Sydney, deze duurde 3 uur en was erg leuk. Ik heb vanalles gezien, weet een beetje waar alles is en er is vanalles verteld over Sydney. Op het laatst kon je een tip geven en ik heb 5 dollar gegeven. Toen nog even met een Nederlands meisje staan praten, ze was in Melbourne en Tasmaniƫ geweest, dus ze heeft me wat tips gegeven. Terug in het hostel was er gratis rijst met kip! De rij was super lang, ik denk dat het hele hostel daar stond, maar het was het wachten waard want het eten was lekker. Daarna even gedouched en nu zit ik m'n verhaaltje te schrijven!

Vrijdag 4 april
Vanmorgen op tijd eruit, want ik wou naar Bondi Beach. Helaas was het zo bewolkt dat ik maar naar het Opera house gegaan. Vanaf hier kon ik de brug ook goed zien en heb ik een broodje gegeten met spuitjam. Toen bedacht ik me dat het wel leuk zou zijn om er binnen te kijken, dus heb ik een kaartje gekocht voor een rondleiding met studentenkorting voor 20 euro ipv 30, Hahah. Maar binnen in het Opera huis heb ik vanalles gezien en het was wel interessant. In een paar zalen mochten geen foto's gemaakt worden en in 1 ervan werd een beroemd ballet geoefend waar we even naar mochten kijken! Na de rondleiding ben ik nog even rond het Opera house gewandeld en toen terug gegaan naar m'n kamer. Het weer werd er niet beter op, dus ik ben maar gaan winkelen, heel vervelend. Er zijn hier allemaal overdekte shoppingmalls. Niet veel gekocht, maar ik had nog een aantal dingetjes nodig. Toen weer terug gegaan naar de kamer en een boek gaan lezen, even eten gemaakt en weer verder gaan lezen de rest van de avond.

Zaterdag 5 april
Vannacht heeft die kerel waar ik dacht geen last van te hebben me 6 keer wakker gemaakt. Of hij was aan het draaien, of hij sprong uit bed, of hij deed het licht aan, of de deur open en weer dicht, ik weet t allemaal niet, maar hij is mooi irritant!
Vanmorgen lekker rustig aan gedaan en naar het winkelcentrum geweest om nog een vlucht te boeken en wat hostels. Om half 1 had ik met Sasha en Meaghan afgesproken, die ik had ontmoet in Nepal! Ze hebben me meegenomen naar Newtown, een ander deel van Sydney. Hier hebben we gelunched en gewandeld door het park en de winkelstraat, het was erg gezellig en super leuk om ze weer te zien! Tegen 4 uur terug gegaan naar het hostel om wat druiven en een koekje te pakken, want het leek me wel leuk om de andere tour door Sydney ook te doen met i'm free. Ik was een beetje vroeg, maar het was mooi weer geworden, dus lekker op een bankje gezeten en gekletst met een oude Nederlandse vrouw, die hier 56 jaar geleden is komen wonen. Toen de tour gedaan, was leuk, het was door een wijk van Sydney die ze The Rocks noemen en het duurde anderhalf uur. Toen even naar het Opera house gegaan, omdat ik had gehoord dat er een festival was. Er was niets aan, maar ik heb wel mooie foto's van het Oprah house en de Harbour Bridge in het donker. Toen naar de Darling haven gelopen en onderweg een zak chips gekocht, daar had ik al een tijdje zin in en ik had nog niet gegeten, dus het mocht van mezelf! Ik was net iets te laat bij de haven, want het vuurwerk was net begonnen! Het was erg mooi. Het duurde maar 8 minuten, maar het was zeker de moeite waard! Toen weer terug gegaan naar het hostel en lekker op bed zo!

Zondag 6 april
Vanmorgen nog een poging gedaan om naar Bondi te gaan, maar helaas, weer regen. Vol goeie moed m'n bikini en korte broek aangedaan en een gratis pannenkoek gegeten (elke zondag free pancakes!), maar toen ik buiten kwam begon het te miezeren. Maar toch maar in de eerste bus gestapt, misschien klaart het op, je weet t nooit. Helaas werd het alleen maar slechter. Ik had op internet gelezen dat er bij het Opera house een markt was, daar maar even gaan kijken, maar ik denk dat het door de regen kwam dat die er niet was.. Toen verder gelopen naar The Rocks, want ik had gelezen dat hier ook een markt was. Die was er wel, maar het regende zo hard dat t niet leuk meer was. Ik ben terug gegaan en onderweg heb ik bij de supermarkt theezakjes gekocht en toen ik terug was heb ik even wat dingen geregeld, thee gedronken en boek gelezen. Het bleef maar regenen, dus ik heb eigenlijk de hele dag niets anders gedaan dan boek lezen, eten, boek lezen, douchen, boek lezen, tas pakken, boek lezen, verhaaltje schrijven en ik ga nu weer boek lezen.

Maandag 7 april
Vandaag op tijd er uit om naar het vliegveld te gaan. Ik moest om 10 uur uitchecken en vlieg om 13.20, dus maar richting het vliegveld gegaan (vaak is er gratis internet :P). Ik ga naar Melbourne en hoop dat het weer daar wat beter is.. Nu weer wachten en wachten!

Voor de mensen die denken te weten wat mijn plannen zijn, helaas, ik heb alles omgegooid op de laatste dag dat ik in Nieuw Zeeland was! Ik ben nu op het vliegveld van Sydney en vlieg vanmiddag naar Melbourne. In Melbourne blijf ik een aantal nachtjes en ga ik een tour van een dag doen. Op 10 april vlieg ik naar Hobart, Tasmaniƫ en hier ga ik een 3daagse tour doen die stopt in Launceston. Op 15 april vlieg ik 's avonds terug naar Melbourne en de volgende ochtend vlieg ik door naar Alice Springs. Hier blijf ik een paar nachtjes, ik weet nog niet hoe lang, denk ik nog even over en dan vlieg ik naar Darwin en vanaf daar gaat het weer zoals gepland als het goed is (werk zoeken enzo) ;).
Sorry als ik niet zo snel reageer op berichtjes enzo, ik heb weinig internet en als ik wel internet heb, ben ik vaak dingen aan het regelen. Ik probeer iedereen zo gauw/vaak mogelijk wat (terug) te sturen, ik doe m'n best!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!