moniekbroek.reismee.nl

Laatste deel Nieuw Zeeland

Dank jullie wel voor alle leuke reacties! Super!

De dinsdag in Queenstown: Het regent.. Na het ontbijt terug gegaan naar bed en nog 2 uurtjes extra geslapen. Lekker rustig aan gedaan en een wandeling gemaakt door het park. Even een ijsje gegeten bij de McDonald's en wifi gebruikt. Toen gegeten en een spelletje gedaan. Rustig dagje! Woensdag onderweg naar Doubtful Sound. Om 1 uur kwamen we bij de eerste boot, op deze boot zaten we een uurtje. Daarna 45 minuten met de bus naar de volgende boot. Dit is een grote boot met 70 slaapplaatsen. Wij slapen in een 4 persoons kamer, die 400 dollar per persoon per nacht kost, ongeveer 270 euro. Op deze boot blijven we tot morgen rond de middag. Op de boot kregen we eerst koffie of thee met muffins en een veiligheidsinstructie. Toen kon je kiezen of je wou kajakken of met een klein bootje een stukje wou varen. Ik heb voor het laatste gekozen, we vaarden langs de kant en er werd vanalles verteld over het park, de dieren en de natuur. Terug op de grote boot kregen we een kopje soep. Daarna met wat mensen wat kaartspelletjes gedaan en ondertussen zagen we pinguïns, zeehonden en dolfijnen. De dolfijnen heb ik niet gezien want ik was uiteraard zeeziek! Na anderhalf uur kwamen we terug in wat rustiger water en hier dineren we en slapen we. Het eten was super! Ze hadden vanalles, salades, vlees, rijst, aardappels, cake, toetjes, wat je maar kan bedenken. Heerlijk! Na het eten nog naar een presentatie gekeken over het gebied hier. Toen even gedouched en nu lekker in m'n eentje op bed. De rest is nog boven, maar ik voel me niet zo lekker. De volgende morgen hoefde we geen wekker te zetten, de motoren van de boot gingen om kwart over 6 aan. Slecht geslapen, er lag iemand in de hal te snurken en er waren gordijnen in plaats van deuren.. Maar het ontbijt was super, heel uitgebreid en erg lekker. Op de weg terug zagen we nog dolfijnen en hebben we een stilte moment gehouden, iedereen was stil en de motoren waren uit en je hoorde alleen maar vogels! Toen we van de boot af waren moesten we weer een uur met de bus en toen weer een uur met de boot en toen in ons eigen busje voor 5 uur naar Naseby met een lunchstop in Arrowtown. In Naseby ingecheckt in het Royal Hotel. We hebben even door het plaatsje gaan wandelen, het is zo klein, na 20 minuten hadden we alles gezien.. Toen we terug kwamen stond het avondeten klaar en na het eten gingen we naar een zonsondergang kijken. Vrijdag werden we gedropt bij een fietsverhuur, we gingen mountainbiken over een weg waar vroeger een trein ging. Het spoor zelf is heel lang, maar wij deden 32 km. Het uitzicht was erg mooi en ik heb mooie foto's gemaakt. Na 18 km zou er een stop zijn, maar die heb ik gemist omdat ik te snel was.. Ik begon me al af te vragen of ik misschien verkeerd was gereden ofzo.. Maar na 32 km zag ik dan eindelijk het busje. Het voelde niet als 32 km trouwens. Ik was als 2e terug en heb er ongeveer anderhalf uur over gedaan. Toen naar het strand gegaan om te lunchen, maar het was daar erg bewolkt en koud daar. Als lunch heb ik cheeserolls gehad, deze broodjes met kaas kun je alleen in het zuiden van Nieuw Zeeland krijgen op bepaalde plekken. Daarna naar een stadje Oamaru, hier was vanalles te zien, oude kunst, oude treinen, oude boeken, alles was oud, maar wel erg leuk om rond te neuzen. Toen weer verder gereden en gestopt bij een goudmijn. Deze was zo diep dat je eigenlijk niets zag.. Daarna doorgereden naar Rangitata waar we vanavond slapen, met een tussenstop bij een grote supermarkt, omdat we ons eigen eten moeten klaarmaken! Aangekomen bij Rangitata Rafts. Hier slapen we met z'n allen in een soort groot huis. Hannah en ik hadden ravioli met feta gekocht, dus dat maar klaar gemaakt, erg lekker. Daarna nog met z'n allen film gekeken en pudding met Hocky Pocky ijs gegeten!
Zaterdag richting Wellington, eerst iedereen afgezet en nu zijn we met z'n 4en over, Hannah, Tristen, Johannes en ik. In Picton hebben we een minivliegtuig genomen naar Wellington. In Nepal dacht ik in het kleinste vliegtuig ooit te zitten, maar deze was nog veel kleiner. 14 personen inclusief de piloot! De vlucht was 20 minuten en heel hobbelig, ik was weer lekker ziek. In Wellington aangekomen met een busje naar Nomads gegaan, hier sliepen we de vorige keer ook.
Zondag heel vroeg eruit weer. Vandaag het laatste stuk naar Auckland gereden met alleen een snelle lunchstop en een paar wcstops. Om 4 uur waren we weer terug in Auckland. Ik heb gauw ingecheckt in het Newton Lodge, waar ik eerder ook sliep, en toen wat dingetjes geregeld. Maandag met de jongens naar Hobbiton! We moesten de bus van 8 uur hebben. Het was een paar uur met de bus en in Matamata moesten we even wachten en overstappen op een andere bus en om ongeveer 12 uur waren we in Hobbiton. We kregen een rondleiding van 2 uur en er werd vanalles verteld over de film en over de opnames en huisjes enzo, erg leuk en super veel foto's gemaakt! Op t laatst kregen we nog een speciaal Hobbitbiertje! Toen weer met de bus terug, we waren om 7 uur weer in Auckland. Toen met de jongens en Hannah uit eten geweest bij Nando's, heerlijk! En helaas afscheid van ze genomen.. :( Dinsdag maar eens even lekker uitgeslapen! Best lastig als je met z'n 8en op een kamer slaapt, maar gewoon lekker in bed blijven liggen en foto's op m'n telefoon gezet en op Facebook. Toen m'n was gedaan. Is hier erg duur, maar alles is wel lekker schoon en fris! Toen richting het Stray reisbureau gelopen met wat tussenstops in winkeltjes, en hier heel veel info gekregen. Toen even naar de haven gewandeld en hier lekker in het zonnetje gezeten. Terug in het hostel achter de computer gaan zitten en denken, kijken, vergelijken, schrijven, dat soort dingen. Daarna even eten gemaakt, pasta uit een zakje en verder lekker niets gedaan. Woensdag weer lekker rustig aan gedaan. Tegen de middag terug gegaan naar het Stray reisbureau en alles geboekt wat ik wou doen! Ik ben hier maar 1 keer dus kan beter zoveel mogelijk zien en bekijken en doen :). Daarna in het hostel nog even het een en ander aan vluchten geboekt en toen naar het vliegveld gegaan. Ik moest er 3 uur van te voren zijn en ik heb 3 kwartier vertraging.. Even de winkeltjes in gegaan en bij de Burger King wat te eten gehaald. Nu maar verder wachten, wachten en wachten..

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!