moniekbroek.reismee.nl

Tasmanie, Alice Springs en Uluru

Zondag 13 april, Strahan
Vanmorgen na het ontbijt naar Henty Dunes, duinen met erachter een zandvlakte. Hier anderhalf uur geweest en toen terug gegaan naar het B&B en even wat gelezen en een broodje gegeten. Toen naar de supermarkt geweest voor het avondeten en daarna nog een wandeling van 40 minuten gemaakt door het regenwoud met 2 anderen. Toen we terug waren even een kopje thee gedronken en rustig aan gedaan. Sommigen gingen uit eten bij een duur visrestaurant en ik heb hier gekookt. Gebakken aardappels met sla! Eindelijk! Hahah, en lekker dat het was! Daarna lekker gedouched en toen wat tv gekeken.

Maandag 14 april, Launceston
Om 7 uur ontbijt met eieren en spek! Heerlijk. Meteen onze lunch klaargemaakt, wraps! Toen 3 uur moeten rijden naar Cradle Mountain. Hier hebben we gewandeld voor 2 uur en onze lunch gegeten. Daarna weer een heel stuk gereden tot we bij een soort boerderij kwamen waar ze kaas, chocola, ijs en melk maken. Hier was een kleine kaasproeverij! En ik heb een ijsje gehaald. Toen door naar Launceston, hier werd ik afgezet bij mijn hostel, het Batman Fawkner Inn. Hier slaap ik op een slaapzaal met 5 anderen, maar er was maar 1 bed bezet! Er was een Italiaanse jongen, hij heeft me de oren van m'n kop gepraat en het ging over dingen waar ik totaal geen verstand van heb of wat me niets interesseerde.. Maar gelukkig kon ik na een uurtje weer weg, want we gingen nog even met z'n allen eten bij een burgercafe, erg lekker, en daarna zijn we met een paar nog even naar een bar gegaan. Toen afscheid genomen van iedereen en terug gelopen naar het hostel. Ik was verdwaald.. Ik kon dat hele hostel niet meer weer vinden! Begreep er niets van! Op een gegeven moment maar m'n internet van m'n Australische nummer aangezet en gekeken waar ik was en waar ik naar toe moest... Het was aan het eind van de straat! Stom! Maar goed, toen ik er eindelijk was heb ik heerlijk geslapen :).

Dinsdag 15 april
Vandaag om 10 uur uit moeten checken. Ik ben naar een gorge (kloof) gelopen, daar een wandeling gemaakt van een uur (ik was natuurlijk weer s de verkeerde kant op gegaan) en ik heb wallaby's gezien! Toen terug gelopen naar het centrum waar ik even heb gewinkeld. Ik had nog een aantal dingen nodig en heb een nieuw vest gekocht! Toen terug gelopen want ik had een restaurantje gezien die taco's had, dus daar even wat gegeten. Toen weer terug gelopen naar het centrum, want daar had ik een Gloria Jean gezien, die lekkere koffie! Daarna doorgelopen naar het Citypark & Monkeys. Hier even lekker in het zonnetje gezegd en een bloementuin doorgelopen. Ik vroeg me af waar dat & Monkeys voor stond, maar ze hadden daar echte apen! Wel achter glas, maar het waren wel apen! Toen m'n spulletjes even weggebracht naar het hostel en nog een wandeling gemaakt langs het water. Om 5 uur werd ik opgehaald om naar het vliegveld te gaan. Dit is een paar uur te vroeg voor mij, maar het kon helaas niet anders. Ik vlieg om kwart over 9 naar Melbourne. Om half 11 ben ik in Melbourne en om kwart voor 9 morgen ochtend vlieg ik door naar Alice Springs! Ik moet dus 9 uur wachten op het vliegveld, maar dit was 200 dollar goedkoper dan een vlucht van Launceston naar Alice Springs met een tussenstop in Melbourne van 5 uur! Dus van die 200 dollar kan ik weer een paar keer naar Gloria Jean voor heerlijke koffie!
Tas is ondertussen ingecheckt en ik ben ff naar een winkeltje geweest hier, want mijn iPad laad niet meer normaal op. Ik ben er eindelijk achter dat dit komt door de adapter van Nieuw Zeeland en Australie, want het is sinds dat ik in Nieuw Zeeland ben aangekomen. Hij laad maar 2 of 3 procent en dan stopt ie ermee, moet ik een paar minuten wachten en dan doet ie weer 1 of 2 procent. Dus heb nu een nieuwe adapter gekocht, rib uit m'n lijf, maar deze kan m'n telefoon en iPad tegelijk opladen! Ik ben m aan het proberen nu en tot nu toe gaat ie goed. Ook heb ik van die zakken gekocht waar je kleren in kan doen en dan de lucht eruit kan laten, scheelt veel ruimte in m'n tas, en die ruimte heb ik nodig want m'n tas kan bijna niet meer dicht soms haha.

Woensdag 16 april, vliegveld Melbourne en Alice Springs
Om 11 uur had ik m'n tas en was ik op zoek naar een plekje om te zitten voor de rest van de nacht. Ik had een redelijk plekje gevonden op een stoel, best comfortabel voor de eerste paar uur. Ik heb denk ik 2 uur geslapen. Om 3 uur was ik weer goed wakker en heb ik even met papa gefacetimed. Bij jullie was het toen 8 uur in de avond! Daarna nog geprobeerd te slapen maar het werd drukker op het vliegveld, dus dat zat er niet in. Om kwart voor 7 kon ik inchecken voor m'n vlucht naar Alice Springs. Het duurde 3 uur en ik zit weer in een andere tijdzone. Alice Springs is eigenlijk precies wat ik ervan had verwacht en waarom ik hier heen wou, behalve dat er overal aboriginals rondlopen (ze zien eruit als zwervers en het lijkt alsof ze de hele dag niets doen behalve een beetje rondhangen, ik vind ze eerlijk gezegd een beetje eng..). Het landschap is zand en wat groen, met rotsen en heuvels. Aangekomen bij Annie's Place, hier slaap ik op een gedeelde slaapkamer met 4 bedden waarvan 3 bezet. De andere 2 komen uit Engeland en zijn erg aardig. Ik moest nog even het een en ander regelen en daarna even naar het centrum gelopen om avondeten te halen voor vandaag. Ik had nog pastasaus, dus moest pasta, gehakt en wat groente, ook wraps gekocht want die kan ik dan morgen middag eten met de overgebleven saus. Helaas kwam ik er op de terugweg achter dat ik de pasta was vergeten.. Dus maar wraps gegeten, ook lekker! Nog even wat gelezen en gekletst met m'n roommates en nu ben ik helemaal kapot!

Donderdag 17 april, Alice Springs
Heeeeeerlijk geslapen! Gratis ontbijt tussen 5 en 9, dus om half 9 eruit gegaan en ontbeten. Toen buiten op het bankje even boek gelezen. Daarna naar de winkel gegaan voor pasta, haha. Ook maar wat crackers en een dipje gekocht. Op de terugweg naar Alice Springs Reptile Centre gegaan en hier een uurtje rondgewandeld en wat beestjes mogen vasthouden! Toen ik terug was, heb ik de foto's op m'n telefoon gezet en naar Rene gestuurd! De redt van de dag lekker rustig aan gedaan, boek gelezen, eten gemaakt en op tijd naar bed gegaan, want om 5.10 gaat de wekker weer :).

Vrijdag 18 april, Kings Canyon
Mooi op tijd eruit vandaag, ik ga een tour doen naar Urulu, van 3 dagen. Om 6 uur vertrok de bus richting Kings Canyon, 470 km. Meteen toen we op de grote weg waren sprong er een kangoeroe voor de bus, de chauffeur Jason, kon hem maar net ontwijken! De eerste stop was Camel Farm. Hier waren dromedarissen, kangoeroes en een struisvogel. Geen kamelen... Toen door naar Kings Canyon en hier onze tassen gedropt bij Kings Creek Cattle Station, op onze slaapplek. Nou ja, bij onze slaapplek. We slapen buiten.. De wandelschoenen aangedaan en een wandeling van 3 en half uur gemaakt over Kings Canyon. Het was erg mooi en erg warm. Het eerste stuk was een beetje vermoeiend, maar daarna was het prima. Toen we terug waren moesten we hout verzamelen voor het kampvuur van vanavond. De Chauffeur wou door een greppel rijden, maar dat is helaas niet gelukt! We zaten vast. Met behulp van een andere bus en hun mensen is de bus na een half uur bevrijd en konden we op zoek naar hout! Daarna terug gegaan naar waar we slapen en even lekker gedouched. Toen gebbqed met soorten vlees van hier als kameel en kangoeroe, wat ik niet heb gegeten. Daarna nog even met z'n allen bij het kampvuur gezeten en nu lig ik in een slaapzak, in een slaapzak, buiten op de grond.. Voel me er niet zo fijn bij.. Maar misschien slaap ik wel heel lekker.. Misschien ook niet! Ik ga t proberen..

Zaterdag 19 maart, Uluru
Redelijk geslapen, ik was erg moe en ben (gelukkig) meteen in slaap gevallen. Ben een paar keer wakker geworden om te plassen, paar keer door geluiden en een paar keer door iets op m'n ooglid, wat later een touwtje bleek. Om 4 uur werd ik wakker en kon ik niet meer echt in slaap komen, maar dat was niet heel erg, want om kwart voor 5 moesten we eruit! Vandaag 300 km gereden naar Uluru, met een tussenstop bij Mount Connor, die lijkt op een tandenborstel en Lake Amadeus. Bij Uluru aangekomen hebben we eerst gelunched met broodjes met bacon, kaas en sla en daarna in het visitorcentre gekeken. Toen naar de rots gegaan en hier kregen we wat uitleg en verhalen over de aboriginals en konden we wandelen. Ik heb met 2 anderen de 8 km gedaan in anderhalf uur. Toen we terug waren bij de bus lag er een lekker ijsje op ons te wachten. Deze hadden we wel verdiend want het was echt super warm! Daarna een stukje verderop de bus geparkeerd en gekeken naar Uluru terwijl de zon onder ging. Jason had voor ons een wijntje met wat crackers gehaald voor tijdens de zonsondergang. Toen naar onze slaapplek gegaan en hier wraps gemaakt met als toetje paaseitjes. Nu lig ik weer in een slaapzak in een slaapzak naar de sterretjes te kijken tot ik in slaap val..

Zondag 20 maart, terug naar Alice Springs
Vanmorgen om 5 uur eruit, mooi op tijd. Even gauw ontbeten en naar de zonsopgang geweest bij Uluru. Toen naar Valley of the Winds gegaan en daar gewandeld. We konden weer kiezen en ik heb weer voor de langste gekozen, 7,4 km deden we in 4 uur met onderweg een lange stop met koekjes en wat korte stops voor uitleg over de natuur en de planten en bomen. Onderweg hebben we 3 kangoeroes gezien! Daarna terug gegaan naar waar we sliepen voor een lunch en toen op weg want het was 460 km terug rijden. Onderweg 1 keer een wcstop gehad en verder alleen maar doorgereden. Toen we terug waren weer ingecheckt bij Annie's Place, waar ik eerder ook sliep. Ik zou eigenlijk maar 1 nachtje hier nog slapen, want ik wou morgen in de bus richting Darwin. De bus zat vol, maar misschien zou er iemand af zeggen of ze zouden proberen wat te regelen, maar beiden helaas niet het geval. Ik kan deze tour alsnog doen, volgende week maandag, of ik kan met het vliegtuig, wat 366 dollar kost, of met de trein, wat over 300 dollar kost, of donderdag een tour doen, die 400 dollar kost.. Ik ben heel hard aan het denken en op internet aan het zoeken! Maar goed, zit dus vast in Annie's Place op het moment. We hebben nog even gegeten met z'n allen hier in het hostel en toen gauw naar bed gegaan! Weinig slaap, 5 uur eruit en buiten slapen heeft me geen goed gedaan, Hahah.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!